zweten

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Bella55
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2020, 15:34

zweten

Bericht door Bella55 »

Ik voel me helemaal niet goed en begin wanhopig te worden.
Ik heb het steeds heel warm, het zweet loopt bijna de hele dag van me af en ik ben labiel, dit duurt al een paar weken.
Dit klinkt als overgangsklachten. daar ben ik ook mee bekend, maar ik vraag me nu af of ik ook niet aan het hyperen ben.
Het voelt n.l. heel erg zoals toen ik pas Graves had. Een tweede klacht van de laatste week is jeuk over mijn hele lichaam.
Ik heb een TSH waarde van 9 juni maar helaas alleen dat en geen FT4. Mijn TSH was 0,55. Voor het eerst weer "goed", hiervoor was de TSH aldoor te laag.
Mijn waardes hiervoor waren allemaal geprikt na het slikken van Euthyrox omdat de laborante altijd zei dat wel of niet slikken niet uitmaakt. Ben er sinds kort achter dat dit toch wel het geval blijkt te zijn en zodoende de laatste keer zonder mijn medicatie laten prikken.
Mijn waardes van het afgelopen jaar zijn
TSH -- FT4 -- datum
0,89 -- 15 ---- 02-04-2019
0,77 -- 14,1 -- 15-08-2019
0,12< -- 16,9 -- 25-11-2019
0,19< -- 17 ---- 07-01-2020
0,21< -- 18 ---- 18-02-2020
0,55 ---- ? ---- 09-06-2020

Begin oktober 2019 had ik de dosering van de Euthyrox opgehoogd van 75 mcg naar 88 mcg vanwege langdurige depressieve gevoelens.
Dit was dus niet zo een goed idee blijkt en daarna heb ik afgebouwd met om de dag 75 en 88 mcg en nu zit ik al weer een tijdje op dagelijks 75 mcg.
Volgens mijn TSH zou ik me nu iets beter moeten voelen maar dat is helaas niet het geval. Graag zou ik advies willen.

Sorry voor het warrige verhaal maar dat is hoe het op het moment gaat.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: zweten

Bericht door Kiek »

Hallo Bella,

Zou het zweten te maken kunnen hebben met de overgang?
Ik heb verder geen associaties bij zweten met schildklierhormonen.

Helaas kan ik je waarden niet gebruiken voor het set point.
Het set point gaat over de analyse van de werking van je TSH op het niveau van je FT4.
Er zit vrijwel geen variatie in je waarden.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: zweten

Bericht door laura »

Met een flinke hyperthyreoïdie zweette ik peentjes.
Het water stond op mijn rug.
's Nachts zwom ik uit mijn bed.

Dat is met al jaren aan de euthyrox verleden tijd.
Ook met de overgang zweette ik niet anders dan normaal.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie