Setpoint in de praktijk

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint in de praktijk

Bericht door Kiek »

De verantwoordelijkheid van de dokters ligt bij het zo goed mogelijk behandelen/genezen van patiënten.
En dat doen ze.
Ze beschermen het vakgebied tegen oneigenlijke inmenging.
Zij zijn daarom de hoeders van de geneeskunst. Gelukkig!

Er zijn veel vakgebieden die zijdelings met de geneeskunde te maken hebben.
Denk aan instrumentmakerij, laboratorium, röntgen- en scannertechniek om het inwendige te bekijken.
En natuurlijk ook de farmaceutische industrie voor de broodnodige medicijnen.

Er zijn nog veel meer disciplines die zich inmiddels ook gevraagd en ongevraagd aandienen.
De techniek van het set point vergt andere kennis dan die standaard wordt geleerd in de geneeskunde.

De techniek als instrument voor het set point bestaat.
De acceptatie van deze techniek als instrument is zich aan het ontwikkelen.

Deze techniek heeft mij geholpen om inzicht te krijgen in mijn FT4/TSH-waarden.
En kennis opgeleverd.
En als je ziet dat iets werkt hoef je niet te wachten op een wet die dat bestendigt.
Daarom hebben Laura en ik vele jaren geleden besloten om dit onderwerp op dit forum te bespreken.
En niet nog eens apart een ander forum te openen.

Ik hoop dat mensen met een hypothyreoïdie leren over hun eigen waarden, meer zekerheid krijgen, en zich beter kunnen doseren, waardoor ze zich beter voelen.
Dáár gaat het om.

Over apps: de app die hiervoor gebruikt wordt is ontwikkeld aan de hand van een aantal publicaties over het set point.
Een instrument die daarvoor gebruikt is is het grafische tool van Johansen Graph 4.4.
Dat heb ik ooit geschreven in het café. Er zijn mensen die met dat tool de app hebben nagebouwd.
Ik heb totaal geen verstand van dit soort techniek.
Daarom ben ik niet in staat ook maar een grein bij te dragen aan het zelf fabriceren van een app.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie