Voorstellen en hopelijk een setpoint berekening

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
BB1100XX

Re: Voorstellen en hopelijk een setpoint berekening

Bericht door BB1100XX » 03 aug 2018, 21:43

Wat een mooi resultaat na zoveel tegenslagen!

Heel veel succes met sporten weer oppakken en uitbreiden naar een 'normaal' niveau!!

elizabeth27

Bericht door elizabeth27 » 12 aug 2018, 15:16

hoi jeroen,

Wat fijn voor jou dat jouw leven zich langzaam maar zeker stabiliseert. Echt een gelukwens waard.
Hopelijk gaat t qua energie ook langzaam maar zeker weer beter. Met jouw positieve instelling moet dat zeker lukken!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 aug 2018, 12:15

Allereerst sorry voor de late reactie, helaas gaat dingen vergeten nog goed :?

Bedankt allen voor de woorden :D

@Kiek
Aangezien er niets zo wisselend is als hoe ik mij voel, vroeg ik mij af: zou je verhogen met 6,25 aanraden of met 12,5? (ik slik momenteel 187.5 mcg)
(al zou ik met 12,5 terug naar het vorige niveau gaan waarbij ik volgens mij net iets te hoog zat)

Ik vroeg mij trouwens af, is het te simpel gedacht of zou je uiteindelijk betere waardes krijgen als je gedurende de dag 2 of 3 keer een lagere sterkte zou slikken (bijv 's ochtends / 's middags / 's avonds), in plaats van 's ochtends een vaste hogere sterkte te slikken? En als dat inderdaad beter zou zijn, hoe vind je dan precies het juiste niveau?

Wat zou het toch fijn zijn als ze een schildklier terug "normaal" zouden kunnen maken :lol:

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 26 aug 2018, 19:18

Het zou inderdaad een hele uitkomst zijn als een schildklier weer te resetten was.
Ik vraag me nog steeds af waarom er niks bekend is over schildklier transplantatie.
Toen ik die vraag invulde op google kreeg ik als antwoord dat je een uitstekend leven hebt met medicatie.
Dat is vast geschreven door iemand die er absoluut geen ervaring mee heeft.

Ik weet niet of je idee een goed idee is.
Wel zou dat betekenen dat je dan ook zoveel keer per dag nuchter moet zijn op de dag voor je je medicatie kan nemen.
In het geval van savonds slikken is het 4 uur na je laatste maaltijd.
Dit zou je dan meerdere keren per dag moeten gaan doen.
Ik weet niet of dat voor jou in te passen is in je leven.
Ik denk persoonlijk dat je het jezelf dan alleen nog maar ingewikkelder gaat maken dan dat het al is.

Je vraagt om advies over het verhogen,

de laatste waarden die je meld waren van begin augustus.
T4: 18.1
TSH: 1.02

vervolgens zie ik een setpoint van kiek voorbij schuiven die staat op:
Je set point blijft vrijwel onveranderd:
FT4 19.02 (was 18.9)
TSH 1.06 (was 1.07)

En nu bedraagt je set point:
FT4 van 18.9 pmol/l.
TSH 1.03 mU/l.

Als je nagenoeg op je setpoint zit vraag ik me af in hoeverre je daar iets aan zou moeten veranderen.
Ik begrijp dat je je net niet tof voelt, maar welke kant op ?
net te hoog of net te laag ? en speelt je gevoels beleving geen spelletje met je ?
Dit heb ik ook al eens meegemaakt, soms is het ontzettend lastig om je gevoel om te zetten in de kennis waar je je bevind.

Weet je zeker dat je te laag zit ? zit je niet stiekem te hoog ?

Teun

Bericht door Teun » 26 aug 2018, 22:52

Als jij je nog net niet tof voelt en nog net niet op je setpoint met je ft4 bent heb ik Kiek weleens horen zeggen om een fractie levo erbij te slikken.

Kiek

Bericht door Kiek » 27 aug 2018, 10:27

Jeroen, de commentaren van Evelien en Teun erbij genomen, zou je misschien een ophoging met max. 6.25 µg kunnen proberen. Mits dat niet vloekt met je idee.

Evelien, dan toch liever een artificiële kunstschildklier dan een schildkliertransplantatie. Vanwege afweer en zo.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 27 aug 2018, 11:48

Evelien, dan toch liever een artificiële kunstschildklier dan een schildkliertransplantatie. Vanwege afweer en zo.
Het zal inderdaad een te gevoelig systeem zijn om te kunnen transplanteren (is dat een goed woord?)

Ik heb er kort naar gezocht op internet maar kwam weinig tegen.
Er bestaat 1 boekje ik meen in een universiteits- bibliotheek uit de 1800 jaren
waarin er word geschreven over schildklier transplantatie.
De pagina's zijn ingescand en was slecht te lezen voor mij, dus ik weet niet wat de conclusie is van het verhaal.

Plaats reactie