Voorstelrondje

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Laladi

Voorstelrondje

Bericht door Laladi »

Hallo allemaal!
Mijn naam is Nicole ik ben 35 jaar en onder behandeling in MUMC+.

Hierbij mijn verhaal:

Zomer 2018 begin ik klachten te krijgen zoals verminderde spierkracht in benen en armen, afvallen, moeheid.
Bij huisarts geweest en deze denkt nadat het niet beter gaat aan een evt spierziekte (komt voor in familie).

Verwijzing is de deur uit maar dan in oktober 2018 slaap ik bijna 20uur per dag en echt heel vast.

Weer naar de huisarts en dan wordt besloten toch al bloed te prikken op evt spierafbraak... traplopen is ondertussen een no go voor mij geworden net als een fles bijvoorbeeld open te draaien.
Donderdagmiddag bloedprikken en de maandag erna zou ik de uitslag krijgen. Vrijdagmorgen wordt ik echter al gebeld door de huisarts, ik heb diezelfde dag nog een spoedafspraak bij de endo.
Tsh <0,05 FT4>100

Gestart met Strumazol 30mg per dag. Dit lijkt aan te slaan ft4 zakt naar 37 maar dam een op andere dag stijgt deze weer naar bovem de 70. Ondertussen is de strumazol al opgehoogd naar 60mg per dag. Klachten zijn ook uitgebreider geworden zoals ook hartkloppingen e.d.

Maart 2019 radioactieve behandeling met dosis 11.
Schildklier werkt na de behandeling nog sneller.

Strumazol wordt opgehoogd naar 90mg per dag.

Oktober 2019 radioactieve behandeling. Uit de uptake meting hier blijkt dat dosis 7 of 8 voldoende moet zijn maar ze besluiten dosis 11 te geven daar de vorige keer ook niets heeft gedaan.

Ft4 zakt uiteindelijk naar 23 en is nu weer aan het stijgen. Mijn klachten worden ook steeds weer heftiger.

Vervolgoptie is: radioactieve behandeling nummer 3 maar dan met dosis 25 bijvoorbeeld of totale schildklier verwijdering. Aangezien ik niet weet wat ik moet krijg ik nog een orienterend gesprek bij de chirurg.

Wat zouden jullie doen en waarom?

laura
Contacteer:

Re: Voorstelrondje

Bericht door laura »

hallo Nicole,

Wat vervelend allemaal.
Je klachten zijn bekende Graves-klachten.

Wat ik zou doen?
Ik heb 2x radioactief jodium gehad.
Na de tweede keer kreeg ik hypothyreoïdie.

Ik denk wat ik er nu van weet dat ik voor een operatie zou gaan.
Je bent dan van die dwarse schildklier af en kunt verder met schildklierhormoon.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Plaats reactie