Omaatje hier......

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Omaatje

Omaatje hier......

Bericht door Omaatje »

Hoi allemaal!

Hierbij wil ik mij even voorstellen: ik ben Ada, 52 jr 'oud' , getrouwd en sinds 5 wk oma.
In 1990 werd ziekte van Graves bij mij geconstateerd. Ik heb toen de radioactieve slok genomen en later in m'n zwangerschap (1992) kreeg ik hyperthyreoidie en dat is altijd gebleven. Daar slik ik, al járen 150mcg Euthyrox voor en heb weinig echte klachten verder.

Sinds een week of 3 a 4 heb ik ineens heel erg spierklachten, echt heel akelig en ook wel beperkend.
Ik gaf eigenlijk afgelopen maanden de schuld: de laatste weken van de zwangerschap van mijn dochter waren heel spannend en onze kleindochter is 3 wk te vroeg geboren (5 wk geleden dus). Maar het gaat intussen super met het prille gezin, dus die stress is wel weg.
Daarbij kwam deze pijn ook pas ná alles. En hoewel de stress weg is, blijft de pijn onveranderd.

Gisteren pak ik de 2e maandstrip uit het doosje, zie ik ineens staan: "gewijzigde hulpstoffen" en realiseer ik mij dat mijn klachten gelijk lopen met het starten van de nieuwe pil....
Nu heb ik dus het vermoeden dat dáár de oorzaak ligt.
Ik heb in het najaar wel mailing gelezen (ben ook lid van de schildklierstichting) maar er me verder niet in verdiept.

En daarvoor heb ik me hier aangemeld, op zoek naar herkenning, en tips.....

marjoleta

Re: Omaatje hier......

Bericht door marjoleta »

Dag Omaatje,

Herkenbare klachten ook ik reageerde niet oké met de gewijzigde hulpstoffen.
Na bloedonderzoek bleken de waarden totaal anders.

Het lijkt erop dat de samenstelling wel degelijk anders is geworden.
Ik ben van 112 mg Euthyrox nu naar 125 mg gegaan, en het gaat een stuk beter.

Wel duurde het een aantal maanden.

Mvg.
Marjoleta

Plaats reactie