Lina en schildklierontsteking ziekte van quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Lina en schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Hallo allemaal

Bij mij is op 12 april 2020 een schildklier ontsteking ontdekt. Mijn schildklier waardes waren erg hoog. Sinds twee weken is mijn ft4 weer te laag. Heeft iemand hier ervaring met een schildklier ontsteking? Oftewel de ziekte van quirvain. Ik merk dat mijn internist er niet veel van af weet en dat er weinig onderzoek naar gedaan is. Alle tips en verhalen zijn welkom

Liefs
Lina
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklier ontsteking ziekte van quervain

Bericht door laura »

Welkom op het forum, Lina.

Als je met quervain zoekt op het forum kom je veel tegen.
Onder andere dit verhaal: Subacute virale thyreoïditis of ziekte van De Quervain.

viewtopic.php?f=17&t=1857
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Bedankt Laura. Heb je er zelf ook ervaring mee?

Liefs,

Lina
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Lina
Ik heb ook Quervain gehad je kunt mijn verhaal lezen in item hypotheriodie elders op dit forum.
Gr Lin
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door laura »

hoi Lina,

Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Wel heb ik het uitgebreide ervaringsverhaal van iemand gelezen waardoor ik wel geraakt was.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Wat een heftig verhaal Linrose. Ben je nu wel helemaal beter?
Het is inderdaad heel heftig Laura en onzeker allemaal.
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Linrose »

Hoi Lina
Ik ben dus sinds februari gestopt met levo, en begin me nu eindelijk lekker te voelen! Maar dan ben ik wel 2,5 jaar verder....mocht je nog vragen hebben vraag maar hóór!
Gr Lin
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Hi Linrose,

Wat heftig dat het zo lang heeft geduurd. Fijn dat je je weer beter voelt. Hoe lang heeft het geduurd om je iets lekkerder te voelen nadat je Levo slikte? Ik zit nu sinds kort in een trage schildklier en slik sinds 5 dagen Levo. Merk nog niet echt verschil. Hoop dat de waarde nu iets hoger zijn gestegen. Moest jij ook om de twee weken bloedprikken? En hoe lang duurde het voordat het virus er uit was bij jou?

Liefs
Lina
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Linrose »

Toen mijn ontsteking voorbij was, bleek mijn schildklier te traag en kreeg ik levo, 75 maar na een week werd dot al opgehoogd naar 100. Ik weet niet wat jou waarden nu zijn? Ik denk nu achteraf dat ik misschien beter geen levo had kunnen nemen, over het algemeen is de trage klier maar tijdelijk, en ik raakte met hormoon ook niet niet goed ingesteld dus bleef me even goed niet goed voelen. Ik heb me in het begin een maand redelijk gevoeld. Na stoppen werd de klier weer traag, maar ik weet niet wat wijsheid is achteraf heb ik toch niet de klier en mijn lijf de kans gegeven het zelf op te pakken. Er is op dit gebied nog niet genoeg bekend en artsen hebben er verschillende visie op. En of er restschade blijft. Ik weet wel dat er toch een kans bestaat dat het na lange tijd toch goed komt, hopelijk ben ik in deze fase aan gekomen.
En wat is dan erger een periode hypo of het grillige niet goed ingesteld raken. Ik wens je wijsheid en sterkte.
Lina
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jun 2020, 12:37

Re: Schildklierontsteking ziekte van quervain

Bericht door Lina »

Hi Lin,

Fijn om te horen dat het nu beter met je gaat. De ontsteking is nu weg en nu zit ik in een hypo. Ik heb Tsh waarde van 8 en mijn ft4 is 9,6. Door het flinke oorsuizen ben ik toch euthyrox gaan gebruiken en om mijn tsh te laten dalen. Ik gebruik het nu 6 dagen 25mg. Ik merk dat de klachten nog niet verminderen. Ik snap het instellen niet zo goed. Ik hoef toch alleen te slikken totdat ik mijn normale waarde weer krijg en dan stoppen? Hopen dat mijn eigen schildklier het dan weer goed doet. Of heb ik het nu mis?
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je je goed zal blijven voelen.

Liefs,
Lina
Plaats reactie