Voorstel a3n

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
a3n

Voorstel a3n

Bericht door a3n »

Hoi allemaal,

Ik heb al ruim 15 jaar een trage schildklier. En ben ook een flinke tijd actief geweest op het hypo, niet happy forum.
En heb daar ook veel aan gehad en mijn ervaringen gedeeld.
Ik heb de mazzel dat ik al lang stabiel ben en zonder echte restklachten. Ik heb altijd vrij scherp afgesteld gestaan.
Maar nu was mijn bloedonderzoek opeens verrassend.

TSH onmeetbaar onder de 0.01 en ft4 van 32.
Daar zijn een paar mogelijke verklaringen voor, piekwaarde omdat ik per ongeluk een keer met medicatie ben gaan prikken.
Maar waarschijnlijk is het mijn leeftijd :D

Ben dus wel benieuwd naar anderen en hun ervaring met de menopauze. Het verschil met een jaar geleden (tsh 0,06 en ft4 21) is best groot. En ik heb niet echt klachten. Behalve spieren: armen en onderbenen...

Ga nu van 137.50 naar 125 en kijken wat er volgende keer uitkomt.

Gr a3n

Kiek

Re: Voorstel a3n

Bericht door Kiek »

Welkom terug, A3n!

Zou de meetapparatuur gewijzigd zijn?
Dan tonen je FT4/TSH ook andere verhoudingen.

Je TSH is nu inderdaad niet denderend, evenmin met je daarbij behorende FT4.
Niet lekker voor je botten, noch hartritme.
En je spieren hebben ook te lijen van zulke hoeveelheden FT4.
(Overigens vaak ook niet best voor je huisgenoten.)
Trouwens, een TSH van 0.06 mU/l is ook te laag.

Na heel wat experimenten ben ik na m'n 60ste ook gedaald met de levothyroxine, naar een comfortabeler niveau. Zonder onderdrukte TSH's.

Je kunt nu het best een dag of drie geen levothyroxine nemen, en vervolgens verder gaan met je 125 µg.
Dan is de overspannen kop er snel af.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

a3n

Bericht door a3n »

Dankjewel, ik heb eigenlijk weinig klachten.
Mijn spierpijnen/overbelasting valt nu wel op z’n plek.
Ik zit eigenlijk altijd rond de 0,5, 0,6 of 1 en 18, 19 of 20 ft4

Verschil is dat ik per ongeluk niet nuchter ben gaan prikken, dus kan ook een piekwaarde zijn, maar ik voel nu ook wel dat ik naar beneden moet. Maar volgende keer wel weer nuchter prikken ;-)

Ik let eigenlijk meer op de ft4 omdat ik met 16 en 17 toch nog niet helemaal oké was.

Ik vind je voorstel wel spannend, 2-3 dagen niets slikken.

Gr a3n

Miss E

Bericht door Miss E »

Dat spannende van niet slikken bij overdosering valt mee hoor. Dit zorgt ervoor dat het teveel snel afneemt waardoor je je eerder weer wat comfortabeler in je eigen lijf voelt.
Je geeft zelf aan dat je weinig klachten ervaart, misschien is 2 dagen geen medicatie dan al voldoende om de piek van het teveel eraf te halen.
Succes!

a3n

Bericht door a3n »

Dank!

Dat heb ik inderdaad gedaan.
2 dagen niets en nu weer 125....

En voelde inderdaad niet verkeerd.

Gr a3n

Plaats reactie