Hallo , ik ben Mary

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Mary Keston

Hallo , ik ben Mary

Bericht door Mary Keston » 17 sep 2013, 12:49

Hallo allemaal , ik ben Mary , ik ben 51 jaar jong , en ben nieuw op dit schildklierforum .
In 2009 werd bij mij een schildkliernodus en een traag werkende schildklier geconstateerd . Ik ben daarna ingesteld op de Levothyrox , gedurende enkele jaren met ups en downs . Helaas staat het hele verloop van enkele jaren op het vorige schildklierforum . Vind het heel jammer dat dit verloren is gegaan , maar goed , nu gaan we gewoon door hier ;) .
In 2009 en 2010 had ik een nodus ter groote van 10 mm . Vorige week ben ik voor het eerst eerst weer eens naar de scan geweest en ik was zeer verbaast dat mijn hele schildkliernodus is verdwenen. Verder ziet mijn schildklier er normaal uit. Nu ben ik heel erg benieuwd of er hier op dit forum iemand is die ervaring heeft met de schilkliernodus , is er iemand waarvan de schildkliernodus is verdwenen , en de belangrijkste vraag ; zou het mogelijk zijn om van de Levothyrox af te komen en dat de schildklier ook weer normaal zijn werk zal gaan doen ? Is er iemand die van de Levothyrox is afgekomen dus waarvan de schildklier weer normaal is gaan werken en nu dus geen hormoon meer slikt ??
Ik heb het mijn huisarts gevraagd en die wist het niet en kon nergens echt antwoord op geven . Ik ben nog nooit naar een internist geweest, zou het beter zijn om eens een keer naar een internist te gaan?
Ik heb wel een boel vragen hè . ;)
Groeten van Mary

Line

Re: Hallo , ik ben Mary

Bericht door Line » 17 sep 2013, 13:54

Hallo Mary,

Ken je de oorzaak van je hypothyreoïdie ? Als je Hashimoto hebt dan zul je levenslang Levothyrox moeten nemen.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom

Mary Keston

Re: Hallo , ik ben Mary

Bericht door Mary Keston » 17 sep 2013, 23:46

Ja klopt , ik heb Hashimoto , dat is in 2009 al vastgesteld. Dus dan kom ik er dus nooit echt meer vanaf. :? Jammer , maar ja er is goed mee te leven hoor ;) , met een pilletje in de ochtend. Maar ook de TSH wisseld bij mij erg waardoor ik zomers op 75 zit , in het najaar en voorjaar op 87.5 en in midden winter zelfs op 100.
Verder eet ik Glutenvrij wegens allergie voor diverse granen waaronder tarwe en haver.
Bedankt voor de reactie.
vriendelijke groeten , Mary

Plaats reactie