Ik ben Valeria

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
Valeria

Ik ben Valeria

Bericht door Valeria » 28 jun 2017, 12:18

Beste leden....
Ik ben bijna 8 maanden geleden bevallen van een wondertje waar ik 9 jaar op heb gewacht. Vanaf een maand of 6 na de bevalling begon ik me raar te voelen. Duizelig, heel warm, zweten, haar uitval, afvallen, moe, trillende vingers etc etc ... Het werd continu afgeschoven op de hormonen die mijn lijf verlieten 🙈maar ik geloofde er niet in en heb diverse onderzoeken gehad! Uiteindelijk de schildklier gecheckt nou daar schrokken we toch wel heel erg van! De waardes zijn veelte hoog en moest zonder te wachten op vervolg onderzoeken(of het door mijn zwangerschap kwam) aan de strumazol. Anderhalve week lang voelde ik me opeens optimaal maar nu sinds 4 dagen gaat het weer heel slecht. Ik ben in 3 weken tijd van maat 42 naar 36 gegaan😢. Vandaag opnieuw bloed laten prikken en morgen in overleg met de internist hoe nu verder.

Wat zoek ik hier? Antwoorden, steun, herkenning.... uhhmm tja ik voel me er best alleen in omdat je buiten het vreselijke afvallen van buiten niks ziet.

-wordt het beter
-zal ik weer aankomen(voel me heel dun)
-mag/kan ik ooit nog zwanger worden

Kiek

Re: Ik ben Valeria

Bericht door Kiek » 29 jun 2017, 19:49

Welkom, Valeria!

Je vraagt:
-wordt het beter
-zal ik weer aankomen(voel me heel dun)
-mag/kan ik ooit nog zwanger worden

Ja, het wordt heus beter dan je je nu voelt.
Als je weer een normale hoeveelheid FT4/TSH in je bloed hebt, dan zal je gewicht zich ook aanpassen.
Je hebt een kans dat je schildklier weer goed aan het werk gaat.
En ook als je afhankelijk wordt van pillen, dan kan je gewoon zwanger worden.
Nu moet je een zwangerschap uitstellen.
Want je schildklierwaarden zijn nu nog niet goed voor een ongeboren kind.

Een zwangerschap en een bevalling kunnen een trigger zijn voor 'gevoelige' schildklieren om het na de bevalling op te geven.
Dat is jou nu ook overkomen.
Dat wordt een 'post partum thyreoïditis' genoemd.
Heb je misschien familieleden met een schildklierziekte?

Lees ook eens op Schildkliertje:
http://schildkliertje.blogspot.nl/2015/ ... na-de.html

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Plaats reactie