Even voorstellen en hopelijk een setpoint berekening?

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Cornelia83

Even voorstellen en hopelijk een setpoint berekening?

Bericht door Cornelia83 » 12 jul 2017, 16:50

Lieve mensen,

Ik zal me even voorstellen:
Mijn naam is Cornelia, ik ben 34 en gebruik al jaren schildkliermedicatie, al waren mijn TSH waarden nooit heel
hoog en was de Hashimoto test negatief. Soms vraag ik me af of het wel nodig was om met de medicatie te beginnen.
Momenteel slik ik 75 mg Euthyrox en 6,25 mcg Cytomel. Mijn laatste waarden van juni: TSH 0.96, FT4 16, FT3 3.4
Ik herken redelijk veel hyper klachten, hoewel mijn waarden niet te hoog zijn. Mijn endocrinoloog vindt dat alles er
prima uitziet.
Ik heb een grote kinderwens en denk erover om nu vast te stoppen met de cytomel, dus vóór de conceptie.
Ik zou heel graag mijn setpoint laten berekenen zodat ik weet wanneer ik voor mijn lijf ongeveer 'goed zit'.
Ik vraag me namelijk af of de hyperklachten komen door de cytomel of dat de TSH voor mij misschien
ook te laag is?
Ik hoop dat er hier iemand is die ervaring heeft met het stoppen met cytomel en mij een beetje op weg kan helpen?

Hieronder mijn voorgeschiedenis met de waarden:

Op mijn 16e is de ellende begonnen: eerst kreeg ik de ziekte van Pfeiffer, daarna bleef ik zooo moe,
veel spierpijn enz. Mijn TSH was toen 3.9 met een FT4 van 12
Daarna schommelde mijn TSH behoorlijk,tussen de 1.9 en 4.5.
(Wel altijd 's ochtends rond dezelfde tijd geprikt)
Uiteindelijk kwam ik door mijn vermoeidheidsklachten bij een arts terecht die mij een proefbehandeling
met natuurlijk schildklierhormoon wilde geven. Mijn waarden voordat ik met de behandeling startte waren
TSH 3.3 en FT4 was 14.
Ik ben toen enorm opgeknapt, ik had weer energie en zat veel beter in mijn vel.
Helaas werden mijn waarden nooit stabiel, mijn TSH daalde wel, maar de FT4 ook.
Toen heb ik een paar jaar in het buitenland gewoond. Na een auto-ongeluk ben ik daar onder begeleiding
eerst helemaal gestopt met mijn medicatie, na een paar maanden was mijn TSH 4.5 en mijn FT4 13.4
Toen toch weer gestart, deze keer met euthyrox en cytomel.
Hier voelde ik me niet echt goed bij, hoewel mijn waarden netjes waren had ik voor het eerst het gevoel te 'hyperen'.
Ook met deze medicijnen werden mijn waarden nooit stabiel.
Nu ben ik weer terug in Nederland en heb ik het getroffen met een lieve Endocrinoloog, maar ik ben het gesleutel
zo beu!!

Het is nog een heel verhaal geworden... Ierdereen bedankt voor het lezen! XX

Plaats reactie