Gerda voorstellen

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
gerdada

Gerda voorstellen

Bericht door gerdada » 11 sep 2017, 12:22

Hallo,
Ik ben Gerda en weet sinds februari dat mijn TSH veel te hoog is/was, tijdens onderzoek schildklier werden bij toeval 2 aneurysma in mijn lichaam gevonden, 1 aan de Aorta en 1 aan de nierarterie. Twee operatie's verder en door alle contrast en medicatie wisselende waardes schildklier; er kwam Hashimoto uit de bloedtest, lijkt het dat ik nu goed ingeschaald op de medicatie ben. TSH was vorige week 1.19. Ft4 en 3 zijn laatste keer niet getest, over 6 weken weer bloedprikken en wil ik deze nog eens vragen. Tot nu toe leek het mij dat ik geen enkele klachten had van de schildklier, maar sinds een paar weken merk ik dat ik in de loop van de morgen een strak gevoel in mijn hoofd krijg ( kan het niet anders omschrijven) en wat gespannen prikkende ogen. Nu begin ik me af te vragen of ik de L thyrox niet beter savonds kan innemen.

Kiek

Re: voorstellen

Bericht door Kiek » 11 sep 2017, 13:17

Welkom Gerda!

Wat een nare ervaring dat je plots zulke grote operaties door moest maken!
Ik weet niet of een strak gevoel in je hoofd iets te maken heeft met een hypothyreoïdie.
Evenmin je prikkende ogen.
Misschien is het gewoon een voorbijgaand iets.

Hebben ze gezegd dat je levenslang afhankelijk bent van levothyroxine?
Zorg dat je leert welke waarden van FT4 en TSH bij jou horen.
Dat is iets individueels.
De T3 is niet belangrijk.

Natuurlijk zou je de levothyroxine 's avonds kunnen innemen.
Misschien is dat praktischer voor je.
En misschien heb je dan wat minder nodig.
Hoeveel levothyroxine slik je nu?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

gerdada

Re: Gerda voorstellen

Bericht door gerdada » 11 sep 2017, 19:52

Hoi Kiek,
Dankjewel voor je welkom, het is alles nog erg nieuw voor me, begin het wel steeds meer te begrijpen.
Ik ga er van uit dat ik mijn levenlang aan de medicatie blijf.
Eind van het jaar ga ik naar de Nucliair mediciner zoals ze dat hier noemen in Duitsland voor een cintigram.

Ik slik inmiddels 75mg

Ik ben me nog echt aan het inlezen over alles rondom Hashimoto maar met name hoe ieder voor zich hiermee omgaat.

Groetjes

Plaats reactie