Even voorstellen

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
PB1970

Even voorstellen

Bericht door PB1970 » 04 okt 2017, 18:55

Hallo,

Mijn naam is Patricia, ben 47 jaar en sinds begin dit jaar is Hashimoto vastgesteld.
Opbouwen van Medicatie ging in eerste instantie redelijk voorspoedig, MAAR ik woon in Frankrijk, en dus sinds een paar maanden op de nieuwe formule Levothyrox (de Franse naam voor Euthyrox), wat momenteel niet helemaal verloopt zoals ik zou willen.

Groetjes,
Patricia

Liekie

Re: Even voorstellen

Bericht door Liekie » 07 okt 2017, 14:21

Hallo Patricia,

Welkom op het forum. Wat vervelend dat je overstap niet zo loopt als dat je graag had gewild. Hopelijk voel je jezelf snel wat beter!

Groetjes Angelique

Teun

Bericht door Teun » 07 okt 2017, 17:13

Dag patricia, welkom. Wat vervelend dat die wissel van merk je weer minder gaat doen voelen. Is er geen mogelijkheid dat je met de huisarts regelt dat je gewoon altijd je andere merk behoudt?
Hier in Nederland kan dit over het algemeen wel tenzij destijds dat gedoe met de Thyrax fabriek en het helemaal niet meer geproduceerd wordt. In de praktijk blijkt ondanks dat apotheken er niet aan willen dat het wel degelijk een verschil maakt, warschijnlijk niet door de stof zelf, want dat is in alle merken hetzelfde, maar vooral door de vulstoffen. Ik hoop voor je dat het lukt en je snel op regel bent.
Laatst gewijzigd door Teun op 07 okt 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

PB1970

Bericht door PB1970 » 07 okt 2017, 17:23

Hallo Teun,

Het vervelende is dat ik niet van merk ben gewisseld, maar dat men de samenstelling (en verpakking) heeft veranderd. Ik slik Levothyrox, wat de Franse versie is van Euthyrox (exact hetzelfde merk/fabrikant, alleen heeft het hier een andere naam). Hoewel men beweert dat de werkende stoffen niet zijn gewijzigd, maar alleen de vulstoffen, heeft het toch blijkbaar wel een dusdanig effect dat mijn waarden compleet zijn gewijzigd. Maar ik was nog niet ingesteld, dus met een omweg hoop ik toch op de juiste plek te komen.

Ik las elders op het forum dat ook in NL men wellicht de nieuwe samenstelling van Euthyrox gaat invoeren, dus wees alert. Hier in Frankrijk zijn er heel veel klachten over bijwerkingen momenteel.

Patricia31

Bericht door Patricia31 » 07 okt 2017, 17:55

Laura, kun aub je dit topic samenvoegen met het andere topic van Patricia.

Plaats reactie