Ik ben Lieke

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
Lieke67

Ik ben Lieke

Bericht door Lieke67 » 25 okt 2017, 19:29

Hoi,

Ik zal me even voorstellen, Lieke, sinds de geboorte van mijn oudste zoon nu twintig jaar geleden, schildklierpatient. Lang Thyrax geslikt waarbij ik altijd restklachten ben blijven houden, sinds een half jaar aan de Thyreoidum. Veel klachten waren deels weg maar krijg de laatste tijd wel af en toe hartkloppingen en meer klachten, weet niet precies waar dat aan ligt.
Ik twijfel op het moment erg of ik niet beter weer terug kan naar de Thyrax, het laatste half jaar dat ik dit slikte ging het namelijk ook goed. Alleen toen ging het uit de handel en ben ik het alternatieve gaan proberen omdat ik dat een juist moment vond.

Kiek

Re: Ik ben Lieke

Bericht door Kiek » 25 okt 2017, 19:56

Welkom Lieke!

Hartkloppingen passen bij teveel schildklierhormoon.
Misschien een tikje teveel thyreoïdum t.o.v. je laatste dosis Thyrax?

Het is een goed moment om over te schakelen op de nieuwe Thyrax.
Je moet immers toch je dosis wijzigen om op het juiste niveau te komen.

Zorg wel dat je je TSH/FT4 laat bepalen vóór je overstap naar de nieuwe Thyrax.
Hoewel dat wel weer ingewikkeld is, vanwege de T3 in het thyreoïdum.
Maar je hebt dan toch een uitgangspositie.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijke beslissing zal zijn.
Binnenkort stap ik ook weer over naar Thyrax.
Naar ik heb begrepen is het wel een andere inhoud dan de oude vertrouwde Thyrax.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Plaats reactie