Silvia stelt zich voor

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Silvia
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2017, 18:10
Locatie: Terwolde

Silvia stelt zich voor

Bericht door Silvia »

Lieve allemaal.
Ik ben 20 januari 2017 gediagnosticeerd met papillaire schildkliercarcinoom, links.
Op 6 februari is mijn schildklier verwijdert.
Daarna weken van onzekerheid, toen de scan van mijn hele lichaam, geen metastase, pffffffff.
Tijdens de operatie hadden ze schildklierweefsel laten zitten rond mijn stembanden, anders zouden die beschadigd worden.
Op 10 maart de 1e keer radioactief jodium 4 dagen in de zoals ik het noem de isoleercel.
In september zat er nog een heel klein stukje, na de petscan, maar zag er goedaardig uit, ze twijfelde of ik weer de isoleer in moest, maar dat mocht ik zelf beslissen, daar heb ik toch wel voor gekozen.
Mijn klachten vallen mee, alleen het gewicht ben 12 kg aangekomen, en voel me ouder geworden, strammer, weinig energie, branderige keel en tong.
Maar goed ik zeg altijd “ ik ben er nog”.

Wil heel graag jullie ervaringen weten, en hoe het met jullie allemaal is verlopen.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Silvia stelt zich voor

Bericht door Caro1963 »

Hoi Silvia,

Via jou reactie op mijn topic kom ik nu bij jou terecht.
Jij zit een stukje verder in het traject al als ik, ik krijg halfjaarlijkse checkup begin mei '18 d.m.v. hals echo en evt aanvullingen.
Mijn verhaal heb je inmiddels gelezen, heb daar ook op jou gereageerd.
Wat betreft mijn klachten, nu 13 weken na operatie (en sinds 8 weken aan de Levothyroxine);
Gaat best wel redelijk, ben nog op mijn oude gewicht en ben wel wat sneller moe en voel me soms wat krachteloos in armen en benen (met vlagen). En soms ervaar ik (ook bij vlagen) ook soort lichte gewrichtspijnen.
En waar ik best snel last van heb zijn krampen; kramp 's nachts in bed in benen (bij uitrekken), kramp in kaak bij geeuwen, kramp in vingers soms. Heel irritant en pijnlijk!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Silvia stelt zich voor

Bericht door laura »

Silvia schreef: 27 dec 2017, 09:22 Lieve allemaal. Ik ben 20 januari 2017 gediagnosticeerd met papillaire schildkliercarcinoom, links.
Op 6 februari is mijn schildklier verwijderd.
Wil heel graag jullie ervaringen weten, en hoe het met jullie allemaal is verlopen.
Hallo Silvia,

Kun jij weer aansluiten bij jouw eerdere berichten?
Je bent namelijk nog steeds lid.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Silvia
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2017, 18:10
Locatie: Terwolde

Re: Silvia stelt zich voor

Bericht door Silvia »

Na even te zijn weggeweest, weer terug op het forum.
Ben enorm aan het sukkelen met mijn schildklierwaardes.
Mijn FT4 is continue te hoog, nu 28.3en mijn TSH is nu ook te hoog 5.4, ft3 te laag 1.1.
Op aanraden van de internist nu over gestapt opmThyrax kreeg Euthyrox.
Kan nog niet zeggen of dit helpt want ik hebt de Thyrax net een week.
Wat ik wel weet is dat ik het al weken kokend heet heb, ja iedereen natuurlijk met dit weer, maar toen het kouder was, kookte ik ook.
Transpireer erg, echt de transpiratie loopt van mijn hoofd, mijn hart gaat tekeer als een dolle, ben daardoor heel onrustig.
Zijn er meer die dit herkennen?
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Silvia stelt zich voor

Bericht door Caro1963 »

Hoi Silvia,

Bij mij is het zo dat ik te hoog gedoseerd moet zijn met de Levothyroxine omdat mijn TSH onderdrukt moet worden i.v.m. anders terugkeer van schildklier(kanker)cellen (die hopelijk vernietigd zijn door de Raj vorig jaar november).
Mijn TSH moet zeker lager zijn dan 0.5 maar liever hebben ze het op 0.1 maar daarvoor moest ik zoveel slikken dat ik niet goed werd.
Mocht dus een klein beetje omlaag met de Levothyroxine (187.5 mcg) zolang mijn TSH nu maar onder de 0.5 blijft.
Maar hoe lager TSH hoe hoger T4, maar dat schijnt bij kanker minder van betekenis te zijn, mijn endocrinoloog kijkt het meest naar de TSH.
Over T3 hoor ik haar al helemaal niet.
Plaats reactie