Rita even voorstellen en n vraag

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Rita

Re: Rita even voorstellen en n vraag

Bericht door Rita » 16 mei 2018, 19:06

Ella1, ik zie onze overeenkomen..mijn gewicht is 66 kilo (3 kilo afgevallen na inname) dat zal t niet zijn. 25 of 50 ligt blijkbaar aan de arts😊
Ik vind t wel moeilijk te bepalen wat nu wel en wat niet door de schildklier wordt veroorzaakt😕.
Ivm de hartklachten en spanningsgevoel etc denk je bij je zelf kryg ik teveel binnen...bij vergeetheid en concentratie etc denk je vast te weinig of kan ook bij teveel.
Zoals Kiek zegt kom ik te kort, dus wel nodig.
Hopelijk gaat onze rest schildklier toch weer aan de gang, kunnen we toch over een tijdje stoppen😉
(Zoals Kiek hieronder meld)

Ben zeer benieuwd naar me uitslag morgen.
Ella heb jij eerders een afspraak?

Kiek dank je voor je reactie.
Fijn dat jij ons zo goed helpt in deze wirwar en iedereen die meedenkt en herkenbare reacties geven.

ella1

Bericht door ella1 » 16 mei 2018, 19:36

Volgens mij is Kiek onmisbaar op dit forum. Dank kiek voor je heldere uitleg.

Rita ik heb het ook dat ik bij alles denk "komt het door sk of de levo of....."
Ik ga vrijdag bellen met ha. Dan uitslag anti tpo en vragen waarom ik maar voor 14 dagen levo heb gekregen.
Misschien om over te gaan op 50? Tot nu toe vallen de bijwerkingen erg mee behalve suf hoofd en soms wat duizelig.
Ha had gewaarschuwd voor hartkloppingen en slechter slapen. Maar dit waren al klachten die ik had voor de levo en vanaf eerste pil geen last meer van gehad...... Schiet mij maar lek.

Hoop dat je uitslag uitwijst dat je snel ingesteld raakt. Ben benieuwd. Laat maar ff weten.
Fijne avond
Groeten Ella

Rita

Bericht door Rita » 16 mei 2018, 20:06

Ella, Ja gek is dat hé zulke antwoorden.
Succes vrydag hopelijk krijg je meer levo en opgehoogt👍.
Ik hoor je verloop graag😊
Fijne avond

ella1

Bericht door ella1 » 17 mei 2018, 15:53

Uitslag tpo binnen. 22 dus goed. Gelukkig. Afgesproken met ha omdat sk duidelijk traag is doorgaan met medicatie 25 mcr. Over week of 4 a 5 bloed prikken en verder kijken. Vandaag hele heldere dag alsof ik geen sk problemen heb......fijn gevoel. ☺️

Rita

Bericht door Rita » 21 mei 2018, 11:00

Fijn voor je dat de uitslag goed was...lekker dat je een goede dag had en hopelijk nog hebt.
De arts melde me dat ik met de klachten naar de huisarts moet gaan, zijn geen klachten ivm mijn schildklier.
Ca 2.2 en mijn ft4 was 14 en tsh was ook goed.
Verder met 50micro gaan en mogelijk s avonds slikken ivm spanninggevoel.
We kijken t nog maar even aan., vandaag ook een goede dag(minder kwaaltjes) hopelijk zet t door😉.
Eerders mijn uitslag via de site te zien, dan weet ik de exacte uitslag.Oktober weer een afspraak.

Ella heb jij nog een controle datum in de toekomst van rest van je schilklier ?

Mooie zonnige dag toegewenst allemaal

ella1

Bericht door ella1 » 21 mei 2018, 16:58

Dag Rita, jammer dat het gesprek niet heeft opgeleverd wat je hoopte.
Heb er geen verstand van maar dat setpoint... dat zou ik een kans geven om naar toe te werken en daar zit je toch nog niet op?
Wie weet, misschien worden je klachten dan wel minder. Ik zou het zeker proberen.

Wat mijzelf betreft, ik voel me eigenlijk wel ok. Maar het is natuurlijk wel een lang weekend waarin niks doen ook wel helpt denk ik.
Er wordt niets van mijn hersens gevergd haha.
Maar tot zover mag ik niet klagen. Lijk ook geen bijwerkingen te hebben van de levo.
Denk er over om morgen aan ha te vragen waarom nu niet op te hogen. Dan ben ik er ook eerder doorheen.
En nee, ik heb geen afspraak voor controle andere helft sk. Is ook niet nodig. Ik had geen gevaarlijke cellen.
Ik had een struma van ca. 10 cm. dat achter borstbeen is gegroeid en die is om praktische redenen verwijderd.
RAJ of anders was geen optie (materiaal niet geschikt?).
Nou ik hoop dat je je toch beter gaat voelen en ben benieuwd naar het verdere verloop.
Groetjes,

Kiek

Bericht door Kiek » 22 mei 2018, 14:47

Hallo Rita,

Ja, jammer dat je nu nog niet goed ingeregeld bent.
Je hebt een stabiele FT4 nodig van ruim 15 pmol/l.
Daar zit je nog niet op.
Dan voel je je allicht nog niet helemaal tof.
Vraag aan je huisarts of je een tikje kunt ophogen.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Rita

Bericht door Rita » 23 mei 2018, 22:27

Dank je Kiek. Klopt jij had me setpoint rond 15 berekend.
Op naar de 15😊.
Hoe gaat t met jou Kiek?

Rita

Bericht door Rita » 09 jun 2018, 11:19

Hoi Ella1, was je nog naar de huisarts geweest?
Klopt als je vrij bent heb je niet veel hersenactiviteit haha.

Met mij gaat t op dit moment goed, goed gaan mediteren en bezig met minder op anderen(sterke persoonlijkheden los te laten) te gaan letten voor minder spanning. Haha kan er slachter mee omgaan na me operatie.

Mijn uitslag laatste keer was tsh 2.87 en ft4 14.3.
Ook nog een uitslag gevonden van 2011
Tsh 2.04 en ft4 14.1. Ook vanuit t ziekenhuis.

Vraag: heb in maart dit jaar spit gehad en nu in mei weer. Daarvoor nooit last van me rug gehad. Zou de oorzaak door de schildklierontregeling kunnen komen?
Komt dit iemand bekend voor?

Groetjes

Kiek

Bericht door Kiek » 11 jun 2018, 12:38

Hallo Rita,

Met je laatste 2 setjes waarden blijft je FT4 op 15.25 pmol/l.
Je TSH verlaagt iets van 1.9 naar 1.7 mU/l.

Hieronder je laatste curve.

Vriendelijke groet,
Kiek
Bijlagen
RitaJuni2018.jpg
RitaJuni2018.jpg (39.79 KiB) 125 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Plaats reactie