Eelke Has Voorstellen en div klachten

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
EelkeHas

Eelke Has Voorstellen en div klachten

Bericht door EelkeHas » 20 feb 2018, 09:13

Hey, bedankt voor het toevoegen!

ik ben Eelke
Ik ben 34 jaar, vrouw, Met een zo goed als mogelijk best actief leven ;-) haken, sieraden maken enz.. Dat is ook meteen mijn werk ik heb een handwerk winkel. Verder doe ik aan hoelahoepen, en fitness heb een hond dus wandel veel
Genoeg over mijn leuke kanten ;-)

Al heel veel jaren heb ik diverse klachten waarvan er heel veel toch wel matchen met het schildklier plaatje…. Van jullie site af kloppen deze klachten: vermoeidheid , Kouwelijkheid, Droge, koude, bleekgele huid ,Traagheid in denken en handelen , Geheugenverlies (concentratiestoornissen) , Psychische klachten zoals depressiviteit en apathie , Myxoedeem, verdikte huid waarin je geen ‘putjes’ kan drukken, bijv. rond de ogen en op de onderbenen, Spierzwakte , Spierpijn en stijfheid, met name in armen, benen en heupen , Gewrichtspijn , Carpale tunnelsyndroom: tintelingen in de handen ,Bros en uitvallend haar ,Breekbare, brosse nagels ,Wenkbrauwuitval ik mis de buitenste helft , Gewichtstoename (hoe gezond ik ook eet hoeveel ik ook beweeg ik val niet af maar kom wel aan en ik weeg momenteel 94 kilo) , Kortademigheid (oppervlakkige ademhaling), benauwdheid (soms zo ineens bij niks doen, maar ook vaak bij lichte inspanning) , Doofheid, oorsuizen of piepen.,
Daarbij: Acné (huidtherapeut weet niet meet wat er nog aan te kunnen doen.), verder zijn mijn darmen snel van slag, opgeblazen gevoel enz..

Aangezien veel van deze klachten er echt al vanaf pubertijd zijn al heel wat onderzoeken gehad.... maar ik zal later nog nooit op schildklier gebied..? (Ik had gewoon overwicht val maar af dan gaat het beter! dat kreeg ik vaak te horen.)

Na veel aandringen bij huisarts kon ik eindelijk bloedprikken op schildklier eerst alleen de TSH (die was goed dus klaar... nee ik wil dat er verder wordt gekeken..):
aug 2017: TSH: 3,6 ft4:14 ft3:3,2
Advies ga maar slapen als je moe bent, en ga maar meer bewegen en gezonder eten, er is niets mis… dat was het dan.
In december toch nog een keer op aandringen laten prikken: TSH: 5,3 ft4:17,3 ft3: 4,6
Maar ook nu weer was alles prima. En dat was het weer..

Wat moet ik doen? Zijn de waardes ook echt prima? Waarom dan die klachten. (diverse andere mogelijkheden zijn eerder ook al eens getest en bekeken.. maar nu omdat ik het wel erg op schildklier problemen vond lijken heb ik op die bloedtesten aangedrongen..)

Ook al van alles alternatief geprobeerd maar daar kom ik ook niet verder…

Bedankt voor de reactie alvast !!

Kiek

Re: Voorstellen en div klachten.

Bericht door Kiek » 20 feb 2018, 10:20

Welkom, Eelke!

Overgewicht geeft iets hogere TSH's.
Die verdwijnen als je afvalt.

Natuurlijk heb je klachten van je gewicht.
Dat kan niet anders.
Het is letterlijk en figuurlijk een lastige last.
Als je daadwerkelijk wilt afvallen, vraag er hulp bij.

Sterkte en succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

EelkeHas

Re: Voorstellen en div klachten.

Bericht door EelkeHas » 22 feb 2018, 09:30

Hallo Kiek,

Bedankt voor je reactie.
Het punt is nu juist dat dat niet lukt.. Dat afvallen, ook niet met hulp dietiste, voedingsdeskundige al doe ik precies wat ze zeggen, en sport me een ongeluk.. En daarbij geloof ik ook niet dat alle klachten te verklaren zijn door overgewicht.. (dan had ik ze weet ik hoeveel jaren geleden ook meoten hebben toen ik nog zwaarder was...)

Groetjes Eelke

Plaats reactie