Moon stelt zich voor en misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Van harte welkom op het Schildklierforum! Stel je voor bij voorkeur in het subforum van jouw keus!
Plaats reactie
Moon37

Moon stelt zich voor en misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Bericht door Moon37 » 19 sep 2018, 10:08

Goedemorgen,

Ik ben Monica 37 jaar,moeder van 3 leuke pubers.
Al een flink jaar last van heel weinig energie, en vooral zware menstruatie, hieraan verbond ik voor mezelf eigenlijk dat ik mij zo moe voelde door mijn zware menstruatie.
Tot dat ik de afgelopen 3/4 maanden wel heel erg moe werd een steeds meer klachten ging ervaren, maar vooral ook ging opmerken, haaruitval, duizelig, bij de geringste inspanning hoofdpijn, 3/4 xper dag ontlasting, pijn bij slikken, buikpijn (eigenlijk continu) tijdens de menstruatie de 4de en 5de dag heel veel bloedverlies, inclusief stolsels, zwaar gevoel in de benen, niet vooruit te branden, enorm zweten bij inspanning (stofzuigen /dweilen) heel kort lontje, wisselende stremmingen, koude handen en voeten, vlak voor een tijdens menstruatie heel snel blauwe plekken.
Vorige week vrijdag naar de huisarts geweest (vervangster van mijn eigen huisarts), klachten aangehoord, ze dacht vrijwel meteen aan mijn schildklier, ook gevoeld aan de keel.
Bloedonderzoek gehad, maandag gebeld voor uitslag, alles lijkt goed, TSH was 0.57,toch wou mijn eigen huisarts me ook zijn, de vervangster had in de notitie gevraagd of ook hij nog even wou voelen naar de schildklier.
Dat heeft hij gedaan en wil me toch verwijzen naar internist, want de schildklier voelt vergroot.
Mijn vraag, mensen met een soortgelijke ervaring, dat het bloed goed is, maar er toch iets met de schildklier lijkt te zijn?
En mensen met tips of aanvullende onderzoeken, waar ik naar kan vragen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Monica

BB1100XX

Re: Voorstellen en misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Bericht door BB1100XX » 19 sep 2018, 13:27

Hoi Monica
Ja die ervaring ken ik, ik heb jaren met een dikke hals gelopen omdat mijn ft4 normaal was, maar mijn TSH abnormaal verhoogd.

Als je de volgende keer een arts spreekt let er dan op dat niet alleen de TSH gemeten word, maar ook de FT4.
Dat is het schildklier hormoon waar alles omdraait. Een beetje internist zal daar op testen, zeker als je voor je schildklier komt.
Mocht het niet in orde zijn, zou je dat eigenlijk aan die waarde moeten zien. Juist omdat je TSH op dit moment niets afwijkends laat zien.

Ik hoop dat je snel een afspraak hebt!
Succes!

Martine

Re: Moon stelt zich voor en misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Bericht door Martine » 21 sep 2018, 23:38

Hoi Monique, 5 jaar geleden had ik de zelfde klachten als jij nu beschrijft. Waardes waren prima. Schildklier was wel vergroot. Naar de internist doorgestuurd. Ik bleek een multi modulair struma te hebben die naar binnen groeide. 1 kant van Mn schildklier werkte niet meer de en andere helft had het overgenomen. Nu 4 jaar geleden is mijn hele schildklier verwijderd omdat deze de luchtpijp en slokdarm dicht drukte door zn enorme groei.
Leef nu alweer 4 jaar zonder schildklier.
Succes!
Groet martine

Moon37

Re: Moon stelt zich voor en misschien iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Bericht door Moon37 » 24 sep 2018, 10:05

Hallo bedankt voor de reacties.
Heb inmiddels de afspraak in huis, 11 oktober naar de internist, op het moment nog steeds verschrikkelijk moe en heel erg hoofdpijn..
Ben heel benieuwd wat er uitkomt, ik ga sowieso vragen, om een echo (indien internist dat zelf niet aangeeft) en de bloedwaardes, de ft4 toch?
En klinkt misschien gek, maar ik hoop dat ze iets kunnen vinden, dan kan er in ieder geval iets aan gedaan worden.
Sta doordeweeks om half 6 op, stap ik om half 7 op mijn fiets en ga ik een uur flink aan de het dweilen en poetsen, dan weer 5km op fiets terug, honden uitlaten, soms weer aan het werk (schoonmaak) dan thuis eten, en avondeten klaarmaken, dan stap ik om kwart over 4 weer op de fiets, 1,5 uur aan het schoonmaken en weer naar huis op de fiets, en dan kunnen ze mij opvegen🙁
En voorheen draaide ik mijn hand daar niet voor om, maar nu ben ik kapot, 2 weken geleden was ik in de tuin bezig geweest, onkruid weghalen, heb 3 dagen lang enorme spierpijn gehad.
Dus ik duim flink dat ze me kunnen helpen..
(om over mijn gezellige buien nog maar te zwijgen😖)
Groetjes Monica

Plaats reactie