Even voorstellen en een vraag over pijn spieren hals bij nodus

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
SingSang

Even voorstellen en een vraag over pijn spieren hals bij nodus

Bericht door SingSang » 25 jan 2019, 19:36

Hallo, ik ben Anke en nieuw op het forum. 25 jaar geleden kennisgemaakt met de ziekte van Graves. Na anderhalf jaar Strumazol en daarna Thyrax schildklier geheel weer normaal . Nu een nodus van 4 cm rechts en nog wat kleinere nodussen en calcificaties. 1e punctie goedaardig. 2e punctie is gister gedaan in zkh Arnhem om te kijken of ik in aanmerking kom voor RFA. Mijn halsspieren aan de zijde van de nodus doen pijn en heb ook een stijve nek gevoel. Herkent iemand dit. Volgens internist past dit niet bij de nodus en een normaal werkende schildklier.

JudithB

Re: Even voorstellen en een vraag over pijn spieren hals bij nodus

Bericht door JudithB » 06 mar 2019, 15:21

Dag Anke,

Ik heb voor de 3e keer een schildklierontsteking (gehad) en heb alle keren erg veel pijn gehad aan de voorzijde van mijn hals richting de borst. Ook veel pijn vanuit de schildklier richting het oor. Bij een schildklierontsteking komt dit vaker voor. Bij een nodus dus blijkbaar niet?
Maar wat als die nodus op de kleine zenuwtakjes drukt die zich in het bindweefsel vlak bij de schildklier bevinden? Dan kan dat een uitstralende pijn geven?
Hoop dat je een goede uitslag hebt gekregen en dat je minder of liever geen pijn meer hebt.

Hartelijke groet,
Judith

Plaats reactie