Sjaan stelt zich voor

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Sjaankik

Sjaan stelt zich voor

Bericht door Sjaankik » 04 feb 2019, 11:14

Ik ben een vrouw van 60, die al 30 jaar aan hypo lijdt. Ooit begon ik met een hyper, maar na de jodiumslok stopte hij er helemaal mee. In het begin slikte ik Thyrax, maar op een gegeven moment werd dat vervangen door Euthyrox. Waarom weet ik niet. Een hele tijd ging het goed, maar na een heftige periode van 2002 (overlijden vader) 2005 (galblaas verwijderd) 2006 (baarmoeder verwijderd) ben ik gaan tobben. Vreselijk moe, depressief, onder behandeling van een psychologe geweest etc. Later kwamen daar ook angsten bij. In 2009 een bedrijfsongeval: brak mijn schouderkop op 4 plaatsen), als gevolg dat ik afgekeurd werd. Weer kwam ik in een hele onzekere molen terecht, keuringsartsen, letselschade etc. Kwam weer bij de psychologe terecht met EMDR therapie.

In 2015 overleed mijn oudste broer (60, longkanker) waar ik vreselijk veel verdriet van heb (gehad). In 2018 werd ik op 27 april in het Z- huis opgenomen met darmontsteking, 17 mei overleed een goede oom van ons, 29 mei moesten we ons hondje laten inslapen. Vanaf maart 2018 was mijn man ziek, burn-out. Eind 2018 overleden mijn schoonvader en zwager. Mijn Euthyrox werd opgehoogd tot 137,5, gevolg, veel te warm, gejaagd, huilen etc. Verlaagd naar 125, nog niet goed. Toen wilde ik naar 112.5, maar dat wilde de huisarts niet. Dus 100, maar na een poos verrekte ik van de kou, paniekaanvallen, moe, hoofdpijn, duizelig, noem maar op.

Sinds vorige week heeft een andere arts me ingesteld op 112.5, ik lig nu veel op de bank, zo moe, bang, van alles, waar ik helemaal gestoord van word. Door de duizeligheid durf ik niet auto te rijden en door de angsten etc. vind ik het eng om op de kleinkindjes te passe, zo bang dat me wat overkomt. Ik hoop dat de nieuwe instelling goed gaat werken, want ik ben al die ellende zat. Het is een klaagzang geworden, eenmalig, dan ga ik weer proberen positief te worden. Iedereen een fijne dag.

Nadia

Re: Sjaan stelt zich voor

Bericht door Nadia » 04 feb 2019, 13:17

Dat zijn niet veel rustige en gezonde jaren tussen de moeilijkheden door. Wat knap dat je het al die jaren vol hebt gehouden. Schildklier-ellende maakt dat zeker niet makkelijker.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer in rustiger vaarwater komt!

Plaats reactie