Nieuw en met een vraag

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Dennis73

Nieuw en met een vraag

Bericht door Dennis73 » 27 mar 2019, 18:41

Hai en bedankt voor het toevoegen.
Mijn naam is dennis en ben 46 jaar.
Ik zoek antwoorden en ervaringen mbt medicatie gebruik.
In het kort: 3 jaar terug is duidelijk geworden dat ik een schildklierprobleem had. Duurde ff om dat te vinden, omdat mijn TSH waarde goed was. En dan worden t3 en t4 niet gecontroleerd.
Op het moment dat eigenlijk alleen de schildklier over bleef als oorzaak, heeft men besloten mijn t4 te testen. Deze waarde was dus helemaal verkeerd. En ik moest aan de levothyroxine. (Na inname van de levothyroxine, zakte mijn TSH waarde naar 0.02.)
Vorig jaar augustus zat ik op 200mcg en een TSH waarde van 2.0.
(FT4 was en is nu ok.)
Omdat ik veel begon te zweten en mijn TSH waarde 2.0 was, met de internist (VU) besloten om naar 175mcg te gaan.
Laatste maand veel schommelingen in gewicht en de moeheid nam weer toe. (Niet moe dat jk dat ik bv slecht geslapen heb. Ik gebruik eem cpap (apneu) en slaap altijd zeer goed.)
Bloed vorige week getest.
TSH waarde is van 2.0 (aug 2018) gedaald naar 0.07.(!)
FT4 is nu 18.4.
Ik wil naar de 200mcg levothyroxine toe.
Internist is hier niet blij mee, maar gaat mee in mijn verzoek, om de gewichtstoename te stoppen. (Ik sport, eet zeer weinig tot geen koolhydraten, rook niet, drink niet.)
Ivm defecte hypofyse spuit ik ook 250 sustanon (1ml) eens per 2 weken.

Welke mogelijkheden (voedsel, andere medicatie etc) kan ik aan denken om mijn TSH waarde op peil te krijgen?

Plaats reactie