Even voorstellen en meteen een vraag :-)

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Renate55

Even voorstellen en meteen een vraag :-)

Bericht door Renate55 » 03 apr 2019, 10:02

Hoi, ik ben Renate, 55 jaar en sinds 2006 Hashimoto, waarschijnlijk al veel langer, maar pas toen gediagnosticeerd. De 1ste jaren Thyrax, moeilijk in te stellen, daarna verplicht over naar de Euthyrox. Lastige situatie, erg ‘ van de leg’, veel tijd nodig gehad om weer in te stellen. Eind 2017 heel ernstig ziek geweest, complicatie na operatie etc, ileus, bijna aan overleden. Nadien loop ik ‘ uit de pas ‘ qua schildklier, voel me slecht, ben aangekomen, hoofdpijn, gewrichtspijnen, belachelijk moe, werk 4 dagen per week op een Deurwaarderskantoor, dus moet m’n koppie er wel bij hebben.
Sinds een paar maanden heb ik t gevoel dat het aanpassen van de dosis Euthyrox niets oplevert.
Ik heb nog 3 waarden bewaard:
TSH 3.1 T4 19
TSH 0.16 T4 22
TSH 0.28 T4 25.7
Ik gebruikte altijd 112 mcg, daarna 100 mcg, toen naar 88 mcg en nu moet de dosis weer omlaag, want ik ga ‘ te snel’ zegt m’n huisarts.
Kan er iemand met me meedenken of uitleg geven? Ik ben t ff kwijt, waarden zeggen me op zich ook niet zo veel, want ik voel me zoals ik me voel, dat kan goed of slecht zijn.

Groet Renate

Kiek

Re: Even voorstellen en meteen een vraag :-)

Bericht door Kiek » 03 apr 2019, 11:13

Hallo Renate, welkom!

Zojuist heb ik een berichtje geschreven bij het onderwerp 'set point'.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Plaats reactie