Voorstellen Leen

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Leen

Voorstellen Leen

Bericht door Leen » 20 jul 2019, 10:42

Dag mensen,

Zo'n vijf jaar geleden ontdekte ik een knobbel op mijn schildklier. Na echo en punctie bleek deze geen kwaad te kunnen en ik had geen klachten die ik hiermee in verband bracht. Inmiddels zijn die klachten er wel. Ik ervaar een knijpend drukkend gevoel in mijn hals, mijn stem klinkt anders en mijn 'vage klachten' waar ik al zo lang mee loop kán ik allemaal wegschrijven onder de symptomen van een traag werkende schildklier. Mijn bloedwaarden geven dit echter niet aan. TSH 1,5 T4 15 en na enig aandringen is er geprikt op T3 1,1. De knobbel gaat verwijderd worden.
Zes weken hierna mag ik terug naar de internist om opnieuw mijn waardes te laten bepalen en zien of medicatie eventueel nodig is.
Klinkt het gek als ik zeg dat ik hóóp dat ik medicatie mag gaan proberen? Mijn t3 zit zover ik weet nét onder de norm maar mijn klachten zijn ver bóven wat men de norm noemt. Ik óverleef, sleur mezelf over het algemeen van hot naar her met zo nu en dan een goede dag. Ik wil wel maar mijn lijf wil niet. Ik ben een 43 jarige vrouw. Schildklierklachten komen veel voor in mijn familie. Ik heb een zus die behoorlijk is opgeknapt door o.a het gebruik van Cytomel. Ik wil ook erg graag opknappen en weer wat meer kunnen doen met mijn leven dan nu.

Fijn dat dit forum er is. Zo kan ik goed ingelezen de 'strijd aan gaan.'

Groet, Leen

Teun

Re: Voorstellen Leen

Bericht door Teun » 20 jul 2019, 21:26

Hallo Leen ik snap dat jij je goed wilt gaan voelen, maar met deze waardes zou het vreemd zijn als daar de klachten van komen. Je zou dan echt niet opknappen van levo. Zijn er al verdere onderzoeken gedaan, bijvoorbeeld hb, vit D, vit B12 om maar wat te noemen.
In ieder geval sterkte met de operatie.

Leen

Bericht door Leen » 21 jul 2019, 10:38

Hoi Teun,

Dank je.

Daar ben ik idd ook een beetje bang voor maar ik lees zo veel verschillende verhalen.
Misschien is het ijdele hoop.
HB 7,6
Vit D 61( ik slik dagelijks bij)
B12 122 ( ik eet veganistisch en slik bij)
Glucose niet nuchter 3,5

Dit zijn de uitslagen van zo'n 3 maanden geleden.

Teun

Bericht door Teun » 22 jul 2019, 14:08

https://stichtingb12tekort.nl/vitamine- ... -diagnose/

Misschien moet je hier eens kijken en eventueel aanmelden op hun forum. Je vit.B 12 is veel te laag, klachten kunnen hetzelfde zijn. Je slikt weliswaar tabletjes, maar ala je een opnameprobleem hebt dan helpt dat echt niet. Het enige wat effect heeft zijn injecties.
Als ik jou was zou ik me goed inlezen en met de arts overleggen om injecties te krijgen, in de eerste instantie frequent en later kan dat afgebouwd worden, maar wel blijven gebruiken.
Missxhien biedt dit perspectief.
Sterkte.

Leen

Bericht door Leen » 23 jul 2019, 18:45

Dank voor je reactie.
Er is vitamine B12 actief getest dus het valt ruim binnen de norm als ik het goed begrepen heb.

Kiek

Bericht door Kiek » 24 jul 2019, 10:09

FT4 van 15 met een TSH van 1.5 is een ideale combinatie van waarden.
Met Cytomel gooi je deze evenwichtige schildklierhuishouding overhoop.

Een pilletje Cytomel hieraan toevoegen geeft een geconcentreerde kick.
Maar je eigen T3-productie geeft er de brui aan.
Want je FT4 stort in.
Een goed werkend geheel, dat zorgt voor de interne verdeling van T3 op plaatsen waar het lichaam om vraagt, wordt te grabbel gegooid.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Plaats reactie