Ik ben de dochter van een papa met hypothyreoïdie en zit met een aantal vragen, waarbij ik hoop hier op het forum misschien een antwoord te vinden. Mijn vader is 87. Op een gegeven moment zijn bij mijn vader in zijn bloed afwijkende waarden ontdekt voor zijn schildklier. Bij een algehele bloedcontrole, mogelijk voor zijn hart ( hij heeft een bypass gehad, echter geen hartaanval daaraan voorafgaand gelukkig

Maar toen ik ging googlen, kwam ik er op uit dat heel veel klachten die mijn vader heeft in het rijtje staan van schildklierklachten( terwijl een link met die klachten en de schildklier nooit eerder is gelegd): -extreme vermoeidheid (bij periodes, sinds laatste jaar), apathie (bij periodes sinds laatste jaar), slaperig overdag, slapeloos snachts (bij periodes), duizeligheid, somberheid/depressie (bij periodes), verwardheid, traag denken, vergeetachtigheid, oriëntatieproblemen, hartklachten, oedeem bij knie en enkels (kan ook nog aan knieoperatie liggen, maar die is inmiddels alweer 2 jaar geleden), kouwelijk (was hij nooit), droge huid, verheven moedervlekken, vitiligo, jeukende huid zonder oorzaak, stijve pijnlijke spieren, tremor in handen (1 met bekende oorzaak, de ander zonder oorzaak, maar laatste jaar erg verergerd), heel vaak poepen, van constipatie naar diarree, zwaar gevoel op de maag, licht verhoogd cholesterol, spierpijn, hoofdpijn. Ik realiseer me heel goed dat bijna al deze klachten ook bij andere dingen kunnen horen en gedeeltelijk ook bij ouderdom. Een aantal van de klachten bestaan ook al wat langer. Mijn vader is een super actieve, zeer belezen en zeer in alles geïnteresseerde man, dus de verschillen zijn heel groot. Ik heb met hem afgesproken om met hem naar de huisarts te gaan om duidelijkheid te krijgen over de waardes van zijn schildklier en precieze reden van starten met de medicatie en de relatie met al deze klachten.
Pff dat was een heel verhaal, dank jullie voor het lezen en hierbij dan mijn vraag: zijn er onder jullie die bekend zijn met verwardheid en geheugenproblemen die gerelateerd waren aan de schildklier? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Alvast bedankt voor het meedenken!