Even voorstellen

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Door04

Even voorstellen

Bericht door Door04 » 04 nov 2019, 16:46

Hallo allemaal,

Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben 42 moeder van 3 kinderen en sinds kort een probleem met de schildklier.

16augustus moest ik voor een hartscan ivm met een hartritme stoornis en een lekke hartklep.op de scan vond men een vlek op de long. Door naar de longarts. Deze liet een petscan maken en daar werd een zeer actieve schildklier gevonden.

Er bleek een nodus in te zitten van ruim 4 cm. Intussen 15 oktober is der een helft van mijn schildklier verwijderd. Maar jeetje dit is mij vies tegengevallen.

Ik ben in en in moe , opgeblazen hoofd en darmen weigeren dienst sinds de operatie. Daarnaast nog wat vage klachten. Wel ben ik in de tussentijd weer gestart met de propanolol ivm met mijn verstoorde hartritme door de operatie. Klopt het dat deze operatie meer impact heeft dan men doet voorkomen?

BB1100XX

Re: Even voorstellen

Bericht door BB1100XX » 04 nov 2019, 17:33

euhm...

De helft van je schildklier is weg.
Het lijkt mij wel logisch dat de overblijvende helft er moeite mee heeft om voor 2 helften hormoon te produceren.

Wanneer moet je voor controle bloedprikken?
Ik neem aan dat ze je na zo'n operatie niet onbeheerd laten rondlopen?

Door04

Bericht door Door04 » 04 nov 2019, 17:50

De huisarts is vrijdag langs geweest en heb vandaag bloed geprikt.

Morgen belt de chirurg en het is nog niet zeker of ik terug moet naar de internist. Ik heb bij de chirurg aangegeven dat ik ervanuit ga dat er een afspraak bij de internist komt .

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 04 nov 2019, 18:10

Lijkt me goed dat je naar een endocrinoloog kan ja.

Misschien is het een idee om alvast dingen op te schrijven die je kwijt wilt en of wilt vragen.

Door04

Bericht door Door04 » 07 nov 2019, 07:48

Mijn bloedwaarden waren volgens de assistente van de arts prima.( Tsh 1.2) ft4 is deze keer niet bepaald.
Nu 3.5 weken na de operatie. Ikzelf had verwacht nu toch weer helemaal opgeknapt te zijn.

Over aantal weken moet ik terug naar de internist voor controle.

Vrijdag heb ik een afspraak met de huisarts. Misschien heeft zij nog tips.
Ikzelf wandel nu elke dag en probeer op die manier mijn conditie op te bouwen. Daarnaast probeer ik met voeding en vitamines nog wat bij te sturen.

Zijn er meer die na een halve schildklier verwijdering moeite hebben met opknappen?

Groeten Door

laura
Contacteer:

Bericht door laura » 07 nov 2019, 12:13

hallo Door,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat het herstel wel even kan duren.
Je had blijkbaar heel veel schildklierhormoon in je lichaam door die superactieve nodus.
Het duur dan wel even voordat je het overschot kwijt bent en je je weer normaal voelt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Door04

Bericht door Door04 » 07 nov 2019, 12:49

Bedankt voor jou reactie

. Tot voor kort wist ik nog niks van schildklier hormonen. Wat ik nu wel begrijp is dat het orgaantje heel veel impact heeft op lichaam en geest. Door me goed in te lezen op deze site is er meer duidelijk geworden.

Voor nu goed voor mezelf zorgen en geduld is het toverwoord.

Plaats reactie