Voorstellen

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Plaats reactie
Tonnie

Voorstellen

Bericht door Tonnie »

Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen.
Ik ben Tonnie en 65 jaar.
Ben al jaren ontzettend moe, maar omdat ik in 2007 besmet ben met q koorts, en er in het Radboud qvs is vast gesteld was dat volgens de dokters de reden.
Doordat er bij mijn dochter hashimoto werd geconstateerd verdiepte ik mij in de klachten.
En die paste ook allemaal bij mij.
Dus ik naar de dokter om te laten prikken 25 -1-2018 deze waarde vond hij normaal
T4 14.2 TSH 6 T3 1.2
wist ik veel toen! En er gebeurde niets.
Om een lang verhaal kort te maken nu 2 jaar verder. Intussen 5 x om de 6 weken geprikt na 3 x prikken met de waarde van
T4 12.5 TSH 4
begonnen met dosis van 12.5 levoty
Nu waren de waarde op 28 11 2019,
T4 13.3 TSH 2.9
slik nu 50 levo. ik ben nog steeds erg moe, heel veel spierpijnen . Last met slikken. Ik moet nu volgende week weer prikken maar voorzie dat de dokter het bij deze dosering wil laten er was 5 weken geleden heel veel overedingkracht nodig om met 12.5 op te hogen.
Ben zo blij dat ik hier op het forum zoveel leer!
dank je wel hiervoor.
Groetjes Tonnie
Nicjewel

Re: Voorstellen

Bericht door Nicjewel »

Hallo Tonnie. Hopelijk valt het mee bij de dokter! Anders misschien jezelf laten doorverwijzen?
Teun

Bericht door Teun »

Hallo Tonnie, je waardes waren niet over duidelijk waardes om echt van een hypothyreoidie te spreken, meer een grensgeval. Een dosering echter van 50 mcg zal niet heel veel bijdragen aan verbetering van je waardes, en dus ook niet van je klachten als deze van de schildklier komen. Dus toch maar weer pleiten om wil je echt resultaat zien te verhogen. Anders heeft de behandeling geen waarde en dan maakt het weinig uit of je fors hypo bent of op de grens zit zoals bij jou. Je kunt dan ook niet nagaan of de klachten nu daadwerkelijk van de schildklier komen of niet. Dat kan pas als je een goede dosering Krijgt.
Sterkte.
Tonnie

Bericht door Tonnie »

Nicjewel schreef: 09 jan 2020, 19:37 Hallo Tonnie. Hopelijk valt het mee bij de dokter! Anders misschien jezelf laten doorverwijzen?
Bedankt voor je bericht.
Ga maandag weer prikken.
Groetjes
Tonnie

Bericht door Tonnie »

Teun schreef: 09 jan 2020, 19:48 Hallo Tonnie, je waardes waren niet over duidelijk waardes om echt van een hypothyreoidie te spreken, meer een grensgeval. Een dosering echter van 50 mcg zal niet heel veel bijdragen aan verbetering van je waardes, en dus ook niet van je klachten als deze van de schildklier komen. Dus toch maar weer pleiten om wil je echt resultaat zien te verhogen. Anders heeft de behandeling geen waarde en dan maakt het weinig uit of je fors hypo bent of op de grens zit zoals bij jou. Je kunt dan ook niet nagaan of de klachten nu daadwerkelijk van de schildklier komen of niet. Dat kan pas als je een goede dosering Krijgt.
Sterkte.
Dank voor je bericht teun!
Ga mijn best doen volgende week, wordt vervolgd.
Groetjes Tonnie
Plaats reactie