Voorstellen

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
TanjaS

Voorstellen

Bericht door TanjaS »

Hallo,

Ik ben Tanja, 47 jaar oud en heb vanaf mijn 18e een te traag werkende schildklier.
Ik ben toen gestart met euthyrox maar Inmiddels slik ik levothyroxine, de ene dag 112mg en de andere dag 125mg.
Ik heb hier in het verleden al vaker gekeken, op zoek naar informatie. Sinds een paar jaar heb ik het idee dat mijn schildklier vaker schommelt en dat ik meer “last” heb ervan. Naast de fysieke klachten heb ik ook regelmatig psychische klachten. Vaak wijt ik dat aan mezelf “er is iets mis met me”. Of “ ik doe het niet goed”. Om vervolgens er toch weer achter te komen dat mijn schildklier vaak de boosdoener is. En dat maakt het leven er niet altijd gemakkelijker op. Daarom ook mijn aanmelding hier. In de hoop op een stukje herkenning, tips, ervaringen en levensverhalen van anderen.
Naast een te traag werkende schildklier heb ik vitiligo, regelmatig de B12 te kort, rosacea, en sinds kort lichen planus in mijn mond. Het een hangt vaak samen met het ander ben ik achtergekomen.
Maar goed, ik ben ik niet als ik niet streef naar verbetering, goed voelen willen we ons allemaal toch?
Plaats reactie