Voorstellen en heel veel vragen

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
vrouw37

Voorstellen en heel veel vragen

Bericht door vrouw37 »

Eind mei 2019 kwam ik in een Burnout terecht. Ik bleek echter ook slechte schildklierwaardes te hebben.
TSH was toen 8,2 en T4 was 12,7. Begonnen met Thyrax 0,025, maar daar reageerde ik na 3 dagen zo heftig op dat het van hypo naar ernstig hyperen ging. En zo erg dat ik de hele nacht lag te trillen en niet kon slapen. Overleg met de huisarts gehad en direct gestopt.
Begin augustus 2019 weer geprikt en toen was de TSH 7,5 en T4 13,3. Al iets beter dus en ik mocht verder afwachten. Ondertussen uit de Burnout gekomen, maar nooit helemaal dat ik me weer mezelf voelde. Maar overal hoorde ik dat dit normaal was en tijd nodig had etc. Afgelopen november toch maar eens terug naar de huisarts en hij vond het een goed idee om antidepressiva te gaan slikken in de laagste dosering. Helaas reageerde ik daar na 2 weken zo heftig op; hevige stemmingswisselingen en bijna suïcidale gedachtes dat ik daar ook weer acuut mee moest stoppen. Donderdagavond de laatste dosis gehad en vervolgens een week later op vrijdag toch maar weer eens bloedgeprikt en nu blijkt mijn schildklierwaarde gigantisch hoog te zijn TSH van 129 en T4 van 4,44. Nu weer begonnen met Thyrax 0,025 mg gestart met een kwart en over 3 dagen naar een halve, over een week na 3/4 en over 1,5 week naar 1 hele tablet. De avond voor het bloedprikken heb ik wel sushi en zeewier gegeten. Kan dit van invloed zijn op deze absurd hoge waarde? Verder was ik ook niet nuchter bij het bloedprikken omdat het eigenlijk ineens bij mij op kwam dat ik maar weer eens bloed moest laten prikken en direct terecht kon. Hoe kan deze waarde nu zo gigantisch hoog zijn? Iemand enig idee? Ik ben verder wel best wel moe, snel koud en onrustig/angstig dus dat past wel allemaal bij de schildklierwaardes die zo slecht zijn.
4 december: TSH 129, FT4 4,44
14 januari: TSH 74, FT4 8,8
18 februari: TSH 6, FT4 15 (100 mcg)
Plaats reactie