thyrocare

Het Schildklierforum is onafhankelijk en openbaar. Iedereen kan de informatie lezen en iedereen kan lid worden. Je hoeft je niet te registreren met je eigen naam. Tip: lees eerst de spelregels.
Berlinda Van Doren

thyrocare

Bericht door Berlinda Van Doren » 25 sep 2015, 21:21

Hallo
Ik had een TSH waarde van 9. In plaats van het reguliere medicijn te gebruiken dat de huisarts voorschreef, ben ik naar een orthomoleculaire arts gegaan. Nu gebruik ik Nutramin Thyrocare 2.0. Na ongeveer 6 weken dit gebruikt te hebben, heb ik bloe laten prikken. Mijn TSH waarde was 42,4. Daarna ben ik teruggaan naar de arts en deze stelde voor de dosis niet te verhogen, maar gewoon op 1 tablet per dag te blijven innemen en over een tijdje opnieuw te laten prikken. En ook om even langs de huisarts te gaan om het te bespreken. Heeft iemand ervaring met deze alternatieve manier om een te hoge TSH om te gaan?

*anna*

Re: thyrocare

Bericht door *anna* » 25 sep 2015, 23:48

Berlinda,
Persoonlijk heb ik gelukkig geen ervaring met deze alternatieve manier om de TSH naar beneden te krijgen, maar dat het niet werkt is wel duidelijk. Het werkt zelfs tegen je. Je TSH is nota bene gestegen van 9 naar 42,4!! Bij elke behandelaar, regulier of orthomoleculair, zouden de alarmbellen luid moeten rinkelen.
Weet je wel zeker dat je in handen bent gevallen van een (orthomoleculaire) ARTS? Het enige verstandige waar ik die charlatan op kan betrappen is de raad om te overleggen met je huisarts. En wacht daar niet mee!

Ik heb even gegoogeld op Nutramin Thyrocare 2.0. Ik lees een ronkende marketingtekst: het is Een bron van vitaminen, mineralen, orgaanconcentraat en nutriënten ter ondersteuning van de schildklier en hypofyse. Grote nep dus en duur ook nog.
Jouw schildklier heeft geen ondersteuning nodig, maar directe crisisinterventie!

Groet, Anna

laura
Contacteer:

Bericht door laura » 26 sep 2015, 13:43

hallo Berlinda,

Duidelijk is dat je schildklier te weinig hormoon maakt.
Daar is één behandeling voor: schildklierhormoon slikken.

Hier vind je meer informatie: http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... rmoon.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Eekhoorn

Bericht door Eekhoorn » 27 sep 2015, 11:53

Berlinda, je hebt je laten beetnemen door een rommelaar. Echt, ga daar weg en ga naar een reguliere arts. En doe dat snel.

ineke

Bericht door ineke » 27 sep 2015, 13:25

Eekhoorn schreef:Berlinda, je hebt je laten beetnemen door een rommelaar. Echt, ga daar weg en ga naar een reguliere arts. En doe dat snel.
Helemaal mee eens !!!

Berlinda,

ik heb ook even gekeken wat er in die Nutramin thyrocare zit:
o,a. >>> 100 mg Kelp (bron rijk aan jodium)

Lees ook dit eens:
Zin en onzin over het gebruik van extra jodium of kelp
Conclusie
Zomaar jodium- en kelpsupplementen slikken is geen goed idee. Internationale en nationale organisaties geven duidelijke aanbevelingen die elkaar weinig ontlopen. De risico’s voor schildklierpatiënten worden duidelijk benoemd. Het moge duidelijk zijn dat de bewering dat kelp de schildklierfunctie normaliseert, onzin is.

Zie verder de gegevens op:
http://schildkliertje.blogspot.nl/2015/ ... extra.html

Berlinda Van Doren schreef: En ook om even langs de huisarts te gaan om het te bespreken
Hopelijk mag het dan toch wel duidelijk voor je zijn dat ik in ieder geval geen vertrouwen in zo'n orthomoleculaire arts zou hebben.
Eerst een duur product aanbevelen, helpt niet en dan maar het "probleem" door de huisarts laten oplossen ?
Inderdaad, weg wezen!

.

Jan

Bericht door Jan » 27 sep 2015, 13:57

Ter aanvulling op wat *anna*, laura, Eekhoorn en ineke al aangaven:

*anna* vermeldde al dat die Nutramin NTM-Thyrocare 2.0 een orgaanconcentraat bevat.
In de specificatie door Nutramin zie ik dat dat 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract betreft.

De hypothalamus maakt TRH, TRH stimuleert de hypofyse om TSH af te geven.
Ik weet niet hoeveel TRH en TSH dat 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract bevat, maar ik sluit niet uit dat de TRH en TSH uit die Nutramin NTM-Thyrocare 2.0 een factor zouden kunnen zijn in de stijging van de TSH-waarde van 9 naar 42,4 mU/l.
Ik weet niet in hoeverre de TRH en TSH in dat 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract in de Nutramin NTM-Thyrocare 2.0 verantwoordelijk is voor de de stijging van de TSH-waarde van 9 naar 42,4 mU/l, maar het lijkt me bijzonder verstandig om zekerheidshalve direct te stoppen met het gebruik van dat product.

Wat betreft de kelp in de Nutramin NTM-Thyrocare 2.0, genoemd door ineke, daar maak ik me niet zo vreselijk veel zorgen over.
Die 100 mg kelp levert volgens de specificatie door Nutramin 150 µg jodium. Nergens voor nodig bij een normale voeding met brood met gejodeerd bakkerszout en met andere bronnen van jodium, maar 150 µg jodium bovenop een normale inname is niet een hoeveelheid waar je problemen van kunt verwachten.
Het 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract in de Nutramin NTM-Thyrocare 2.0 daarentegen, vind ik beslist veel schokkender.

P.S.
Dit is mijn eerste reactie hier.
Sommigen zullen me kennen van het vroegere Hypo-Forum.
Op Schildklier Forum ben ik er ook al geruime tijd, maar allleen als lezer. (M'n account heb ik eerder een keertje aangemaakt om Kiek even wat te kunnen vragen.)
Mijn voornemen was en is om voornamelijk lezer te blijven en niet actief te reageren, onder meer omdat tijd en energie me ontbreken om weer zo uitgebreid betrokken te raken als eerder op Hypo-Forum.
Maar toen ik dit onderwerp opmerkte, vond ik het toch verstandig even dat hypofyse-/ hypothalamus-extract aan te stippen.

Hartelijke groet,
Jan

Berlinda Van Doren

Bericht door Berlinda Van Doren » 27 sep 2015, 14:15

Toen uit de test kwam dat het TSH hoger was geworden, belde de huiarts me op om het reguliere medicijn op te hogen. (Hij dacht dat ik dat innam). Toen ik hem uilegde dat ik dat niet ingenome had, maar wel de thyrocare, was hij van mening dat dit middel niet krachtig genoeg was om deze hoge waarde naar beneden te krijgen. Wel zei hij : misschien wél van bijvoorbeeld 9 naar 7. Ik vroeg hem op hoe hoog mijn dosering reguliere medicijn zou uitkomen voor mij, omdat hij het ook op wilde hogen naar mijn huidge waarde? Hij dacht zo rond de 0,75. Daarna las ik op internet dat de TSH waarde inderdaad ook kon stijgen met reguliere medicijnen, wanneer de dosering tè laag was. Vandaar dat ik nog een keer terug ben gegaan naar de alternatieve arts omdat ik dacht dat misschien mijn dosering van de thyrocare omhoog zou moeten. Dit was dus niet het geval. Ik heb met mijn huisarts afgesproken binnenkort langs te komen, om te kijken hoe we verder gaan. Ik heb hem wel verteld dat ik echt het idee had, dat het middel werkte, omdat ik nagenoeg geen moeheid meer ervaarde en mijn nagels er stukken beter uitzagen! Ik schoot wel in mijn lach toen hij zei : waarschijnlijk een placebo effect.

Jan

Bericht door Jan » 27 sep 2015, 14:35

Belinda,

Kent je reguliere huisarts wel de details van die Nutramin NTM-Thyrocare 2.0?
Is hij er wel van op de hoogte dat dat product onder meer 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract bevat?
Zou het 25 mg hypofyse-/ hypothalamus-extract een relevante hoeveelheid werkzaam TRH en TSH bevatten, dan zou dat misschien een mogelijke verklaring voor de stijging van de TSH kunnen zijn, zoals ik ook in mijn vorige reactie aangaf.

Ik weet niet of je reguliere huisarts wel op de hoogte is van het hypofyse-/ hypothalamus-extract in de Nutramin NTM-Thyrocare 2.0,
en ik vraag me af af je orthomoleculaire behandelaar zich wel realiseert dat TRH en TSH uit het het hypofyse-/ hypothalamus-extract in de Nutramin NTM-Thyrocare 2.0 misschien een mogelijke verklaring voor de stijging van de TSH zou kunnen zijn.

Berlinda Van Doren

Bericht door Berlinda Van Doren » 27 sep 2015, 14:46

De alternatieve arts heeft de lijst uitgeprint zodat ik die mee kan nemen naar de huisarts. Hij heeft zelf geen oorzaak genoemd waarom het TSH omhoog gegaan was. Achteraf stom dat ik daar zelf niet naar gevraagd heb, maar dat kan ik hem wel per email nog eens vragen.

*anna*

Bericht door *anna* » 27 sep 2015, 15:17

Berlinda, trek je mijn reactie niet persoonlijk aan, maar ik word zo kwaad om zulke 'mis'handelaars.
Ik zou er verder geen energie en geld meer insteken. Ik weet wel zeker dat die orthokul geen idee heeft waarom je TSH gestegen is. Een behandelaar die zonder zijn grenzen te kennen een serieuze patiënt naar huis stuurt met dure humbug zou meteen gedwongen met zijn praktijken moeten stoppen.

Groet, Anna

P.S. Ha, Jan! Leuk dat je er weer bent.
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen als je een bijdrage levert? Worden de discussies alleen maar levendiger en interessanter van :D .

Plaats reactie