G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 10 sep 2018, 15:54

Ja ik vind het ook vreemd. Ik lees ook op het forum dat je ook zonder anti stoffen hypothereoidie kan hebben en dat is wat ik heb denk ik.

Teun

Bericht door Teun » 10 sep 2018, 20:25

Klopt en in enkele gevallen kan dit voorbij gaan, maar zoals ik al zei vraag ik het me of dit met deze waardes en dosering ook zo is.

Kiek

Bericht door Kiek » 11 sep 2018, 15:49

Hallo Geertje,

Zwangerschappen zijn triggers om een onderliggende schildklierkwaal aan de oppervlakte te krijgen.
Heel misschien is zo'n hypothyreoïdie iets tijdelijks, met of zonder antistoffen.
Wie weet hebben vrouwen zonder antistoffen meer kans op een herstel. Ik weet het niet.
Je kunt het alleen maar te weten te komen door inderdaad te stoppen met je levothyroxine.

Je eigen schildklierhormonen zijn heus de beste ter wereld.
Want fijnmazig en zich chronisch aanpassend aan de behoefte van je cellen.
Dat kan je van een grove 1 x dd levothyroxinepil bepaald niet beweren.

Je huidige FT4 zit ergens bij de 15 pmol/l.
Stel dat je geen schildklierwerking zou hebben, dan zou je FT4 na één pilloze week gemiddeld maximaal kunnen zakken tot 7 pmol/l.
Als je FT4 na een week dus 7 pmol/l is, dan weet je dat je schildklier niets meer doet, en herstart je na deze week met je laatste levothyroxinedosis.
En ook als je FT4 <13 pmol/l is, kies je voor een herstart.
Met een FT4 boven de 14 pmol/l zet je de pillenstop door, en laat je je na 3 weken weer prikken.

Zo zou ik het doen. Vinger aan de pols houden, en niet botweg 6 weken stoppen zonder argument.
Zes weken stoppen kan 5 weken verlies betekenen.

Je set point zit in hetzelfde gebiedje: nu 15.33 pmol/l met een TSH van 0.65 mU/l.

Vriendelijke groet,
Bijlagen
GeertjeSSept2018.jpg
GeertjeSSept2018.jpg (38.76 KiB) 53 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Plaats reactie