15 jaar na operatie heb ik veel klachten, wat nu?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Ezzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2021, 21:24

15 jaar na operatie heb ik veel klachten, wat nu?

Bericht door Ezzy »

Dag allemaal,

15 jaar geleden kwam ik voor het eerst op dit forum terecht toen bleek dat er bij mij sprake was van een papillaire schildklier tumor. Mijn hele schildkier is toen in 2 operaties verwijderd, ablatatie behandeling gehad met radioactief jodium en ingesteld op medicatie (In het kort). Dat was nog een hele toer ook om een fijne spiegel te krijgen waarop ik goed functioneerde. Ik heb mij nooit meer echt de oude gevoeld en ik heb jaarlijks zeker wel een a twee keer een enorme dip voornamelijk qua energiebalans, dikke ogen, spierpijn en heel erg moe wat ook lijdt tot concentratieproblemen. Echter, elke keer als ik ga bloedprikken komt er eigenlijk niets uit. Ik ben uiteindelijk op eigen initiatief iets meer Thyrax gaan slikken, van 125 mg naar 137,5 mg. Dat heeft wel iets geholpen en de waardes blijven ook mooi hoe het hoort.

Helaas ben ik inmiddels al weer 2 weken niet in goede doen. Ik ben echt zo moe dat ik af en toe echt even rustiger aan moet doen van het werk en thuis. Voor het eerst heb ik nu ook een belangrijke afspraak (afrijden voor het BE rijbewijs afgezegd), ik zie het gewoon echt niet zitten in deze staat. Uiteraard heb ik weer een lab aangevraagd en ga ik binnenkort prikken, eigenlijk weet ik dat het weer op het zelfde zal neerkomen en er qua parameters geen bijzonderheden zullen zijn. Natuurlijk probeer ik er altijd weer het beste van te maken, even een tandje rustiger aan, goed in beweging blijven, gezond eten, op tijd naar bed..... maar ik wordt er ook wel een beetje moedeloos van. Ik las al even een beetje dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten. Hoe gaan jullie hier mee om? Heeft iemand tips en adviezen?

Groetjes Esther
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 15 jaar na operatie heb ik veel klachten, wat nu?

Bericht door laura »

hallo Esther,

Wat vervelend dat je telkens weer aanloopt tegen dips.
Hopelijk krijg je reacties.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ezzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2021, 21:24

Re: 15 jaar na operatie heb ik veel klachten, wat nu?

Bericht door Ezzy »

Vandaag heb ik lab geprikt, ben benieuwd wat daar nu uit gaat komen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 15 jaar na operatie heb ik veel klachten, wat nu?

Bericht door laura »

hoi Ezzy,

Daar ben ik ook benieuwd naar.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie