Maria Voorstellen en vraag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Maria Voorstellen en vraag

Bericht door Kiek »

"Waarden zeggen me niet zoveel, hoe ik me voel wel. Ik voel me prima en heb geen klachten die horen bij een niet juist werkende schildklier. Struma staat daar los van."

Een te lage TSH met een bepaald niet te hoge FT4 lijkt wel degelijk te maken te hebben met de aard van je struma.

Ongeveer 0.2 % van de normaal werkende schildklieren doet het met deze lage TSH's in combinatie tot een niet te hoge FT4.
Mocht deze groep mensen (TSH te laag-FT4 laag tot middenmoot) ooit veroordeeld worden tot levothyroxine, dan moet de dagelijkse dosis verdeeld worden om te voorkomen dat iemand door het dak gaat na inname van een eenmaal daagse dosis.

Daarom is het aannemelijker te veronderstellen dat er mogelijk een T3-bronnetje actief is, zoals een stukje weefsel in een nodus, als de TSH zo laag is.

Dit gaat over waarden uit 2018.
Tonen je waarden anno 2021 nog steeds dit beeld?

Met vriendelijke groet,
Kiek

PS:
Op dit forum proberen wij, mensen met een schildklierkwaal, van elkaar te leren en te begrijpen welk mechanisme achter een kwaal zit.
Want hoe je het ook wendt of keert, referentiewaarden zullen daarbij niet helpen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie