TSH verhoogd

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Sylvia1403
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2015, 09:55

TSH verhoogd

Bericht door Sylvia1403 »

Hoi hoi,

Vandaag de uitslag van de waardes gekregen van de internist.
TSH 7
T4 13
Volgens de internist was het waarschijnlijk dat de schildklier de rest van m'n leven te traag zou zijn maar er hoefde geen stappen te worden ondernomen.
Want volgens hem viel de T4 binnen de norm.
In juli en augustus is er ook geprikt.
juli: TSH 8 en T4 14
augustus TSH 5 en T4 14.
en de klachten die ik heb lag niet aan de schildklier.
Ik wil morgen een afspraak inplannen met de huisarts.
Rest van mn leven klachten zie ik toch niet zo zitten en heb de indruk dat de internist het niet serieus genoeg neemt.
Hij kijkt alleen naar de T4 uitslag.
Is een steeds verhoogde TSH dan niet doorslaggevend?

Groetjes,

Sylvia
alien
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2015, 15:44

Re: TSH verhoogd

Bericht door alien »

Hoi hoi,
Ik had precies hetzelfde probleem, kijk maar eens bij het voorstel topic. Ik heb doorgevraagd om mijn antistoffen voor anti-tpo te laten testen, die was afwijkend, dus mocht beginnen aan de euthyrox. Waarschijnlijk kunnen anderen je ook meer tips geven. Succes!
alien
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2015, 15:44

Re: TSH verhoogd

Bericht door alien »

Frustrerend he?
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: TSH verhoogd

Bericht door Dunkerbeck »

Sylvia, Misschien moet je even je meest voorkomende klachten vermelden dan kunnen we wat meer zeggen over je waarden.
Sylvia1403
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2015, 09:55

Re: TSH verhoogd

Bericht door Sylvia1403 »

Hoi Dunkerbeck,

Ik ben in juni naar de huisarts gegaan i.v.m. continue een brokgevoel in mn keel.
Ook heb ik vage klachten o.a.heel erg moe, geen zin om ook maar iets te ondernemen, erge duizeligheid(heel licht in mn hoofd) s' nachts badend in het zweet wakker worden. De huisarts liet bloed afnemen en een echo maken omdat hij het vermoeden had dat het met de schildklier te maken had. een cyste en 2 knobbels waarvan er 1 1,7 cm is en een TSH van 8 en een T4 van 14. Daarom leek het hem beter er een internist na te laten kijken. Die wilde een echo met punctie laten doen en opnieuw bloed prikken. Waardes in augustus TSH 5 en T4 14. Uitslag van de punctie was goed maar hij wil de punctie in maart 2016 laten herhalen. Wederom wilde hij weten hoe de waardes ervoor stonden. uitslag van september was TSH 7 en T4 13.
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: TSH verhoogd

Bericht door Dunkerbeck »

Sylvia,

Als je huidige internist je niet wil helpen vraag dan een second opinion aan bij een andere internist, of beter nog een endocrinoloog. Ik zat ongeveer in dezelfde situatie als jij met dezelfde symptomen (wel veel hogere TSH) en werd eigenlijk direct behandeld.

Dat een T4 van 14 binnen de normaalwaarden valt klopt. Dat wil echter niet zeggen dat je je daarbij lekker voelt. Ik voel me bijvoorbeeld het beste bij een T4 rond de 20. Lees maar eens de verhalen van Kiek over het individuele setpoint. Jouw structureel verhoogde TSH geeft eigenlijk aan dat je lichaam niet blij is met de hoeveelheid T4 en daardoor je Schildklier blijft stimuleren.

Wat je in elk geval zou kunnen doen is vragen om een proefbehandeling.

Succes!
Plaats reactie