Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Truuske
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2015, 08:17

Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Truuske »

Hallo, ik heb al een hele tijd last van wat "kwaaltjes", klachten vind ik een groot woord..
Te weinig energie.... minimaal 8 uur slapen en dan 'smorgens niet het gevoel hebben uitgerust te zijn.. haaruitval.. paar pondjes teveel die ik er niet afkrijg...vooral buikvet.. bijna altijd kouden handen... over het algemeen kouwelijk... regelmatig koortslip..droge huid.. lage ochtendtemperatuur..

Nu ben ik onlangs bij iemand geweest die veel weet van hormonen... zij dacht zeker dat mijn schildklierwaarden niet in orde zouden zijn en adviseerde me bloed te laten prikken bij de huisarts en adviseerde tevens een afspraak te maken bij een orthomoleculaire arts..

Zo gezegd, zo gedaan;
De bloeduitslagen van mijn schildklierwaardes;
As. TPO <33
Anti-tTG Iga <0.1
TSH 1.7
T4 (vrij) 12.3
T 3 (totaal) 1.26
TSH recep.AS 0.7

De huisarts zei dat deze waardes er "mooi uitzagen"...
De afspraak bij de orthomoleculaire arts staat gepland voor een paar weken, dus ik moet nog even wachten.

Mag ik vragen of hier iemand is met kennis van deze materie en eens naar mijn waardes zou willen kijken, en laten weten wat hij of zij hiervan denkt?

BIj voorbaat hartelijk bedankt !
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door laura »

hallo Truuske,

Dat klopt ook wel dat je waarden er goed uitzien.
Hier vind je meer informatie over waarden: http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... t4-t3.html

Je huisarts heeft wel uitgebreid laten prikken. Dat zie je niet altijd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Truuske
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2015, 08:17

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Truuske »

Hallo Laura,

Dank voor de snelle reactie !
Ja, volgens de huisarts ziet het er goed uit, maar de "hormoontrainer" vond de waardes aan de lage kant.
Zij laat het verder over aan de orthomoleculaire arts, en daar moet ik nog even op wachten.
En aangezien geduld niet mijn sterkste kant is.. was ik benieuwd of meer mensen met schildklierproblemen hier iets over zouden kunnen zeggen.

Groetjes,
Truus
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door laura »

hallo Truus,

Welke waarden zouden dan te laag zijn?
En wie is de 'hormoontrainer'?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Truuske
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2015, 08:17

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Truuske »

Hallo Laura,

Niet "te laag", maar oa T3 zou minimaal 1.2 moeten zijn, en is bij mij 1,26, verder weet ik het ook niet..
Zij is voedingscoach en hormoonfactor trainer, en heeft zelf de ziekte van Hashimoto, en weet er daarom veel van.
Maar niet alles, en daarom heeft ze me ook doorgestuurd naar huisarts en orthomoleculaire arts.

Ik at al geen suikers en tarwe, nu laat ik alle gluten achterweg en ook de zuivel en soya, even kijken of ik me daardoor misschien beter ga voelen.
groetjes
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door laura »

hallo Truus,

T3 wordt eigenlijk zelden geprikt als men een trage schildklier vermoedt.
Gluten weglaten heeft alleen maar zin als je coeliakie hebt.
Er is geen relatie met de schildklier.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Truuske
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2015, 08:17

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Truuske »

Excuses, Ik vergat erbij te vermelden dat ik ook darmklachten heb, vandaar de aangepaste voeding..
In elk geval bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door laura »

hallo Truus,

Lees dit eens over gluten: http://glutenvrij.nl.fullmoon11.fullmoo ... ver_gluten
Het is informatie van de Nederlandse Coeliakie Vereniging.

Als je nu glutenvrij eet, dan wordt het lastig om te testen of er bijvoorbeeld sprake zou zijn van coeliakie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Teun »

Hallo Truus,

Ik ben nog niet zo lang bekend in schildklierland maar heb me goed in gelezen en veel informatie opgedaan. Ik zie inderdaad ookmooie schildklierwaarden en inderdaad uitgebreid getest. Dit lijt dus wel in orde. Helaas zegt je lichaam iets anders. Ik zou de orthomoleculaire arts afwachten en eventueel de huisarts weer in schakelen met de vráag war er dan kan zijn waardoor jij je zo voelt. Je lichaam is een ingewikkeld huis waar je in woont. Kan dus ook van alles aan markeren. Succes.
Truuske
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2015, 08:17

Re: Labwaarden zien er volgens huisarts "goed"uit

Bericht door Truuske »

Ook bedankt voor je reactie.
Volgens jullie lijkt het er iig niet op dat mijn klachten van de schildklier komen.
Aan de ene kant ben ik daar blij om, maar aan de andere kant blijft dan de vraag waarvan dan wel.
Hopelijk kan de orthomoleculaire arts er dan achter komen waar ze dan vandaan zouden kunnen komen.

Nogmaals dank beiden !
Plaats reactie