cytomel (liothyroninenatrium ERC) van sanofi aventis

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
carlasha
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2015, 14:17

cytomel (liothyroninenatrium ERC) van sanofi aventis

Bericht door carlasha »

Afgelopen week mijn cytomel opgehaald voor de komende 3 mnd.
Nu kreeg ik een ander merk.
ik weet niet of dit hetzelfde is als cytomel.
Wat me opvalt is dat er een heel duidelijke bijsluiter in zit, gericht op de schildklier patiënt.

groetjes, Carla
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: cytomel (liothyroninenatrium ERC) van sanofi aventis

Bericht door Kiek »

Hallo Carla,

Liothyroninenatrium ERC is het Franse Cynomel = identiek aan Cytomel.

Het Franse product van Sanofi Aventis (vroeger van GlaxoSK) is van oudsher een van de referentieproducten van Cytomel in Nederland.
Later kwam Ace Pharmaceuticals erbij.
Misschien gebruikt ACE dezelfde grondstof, maar verwerken ze het volgens eigen recept naar kleinere hoeveelheden 5 en 10 µg? Ik ken de geheimen van ACE niet.
Ik dacht dat Ace Pharmaceuticals alle Cytomel leverde in NL.
Maar jouw recept laat zien dat ze niet het monopolie hebben wat Cytomel betreft.
Dat is gezonder.

Zolang de Nederlandse controledienst (CBG) het product toelaat, zolang is men van mening dat het middel goed is.

Ik denk dat de bijsluiter dezelfde goedgekeurde bijsluiter is zoals ook door ACE gebruikt.
Zwangerschap en borstvoeding
Liothyroninenatrium ERC kan, voor zover bekend, zonder bezwaar worden gebruikt tijdens de zwangerschap.
Tijdens de zwangerschap kan de dosering worden aangepast.
Wanneer u zwanger bent, kunt u Liothyroninenatrium ERC gebruiken in goed overleg met uw arts.
Als u leidt aan hypothyreoïdie wordt Liothyroninenatrium ERC niet aanbevolen tijdens zwangerschap.
Uw arts zal u dan een ander geneesmiddel voorschrijven.
Wanneer u borstvoeding geeft, kunt u Liothyroninenatrium ERC gebruiken in goed overleg met uw arts.
Wilt u zwanger worden, bent u zwanger of geeft u borstvoeding?
Neem dan contact op met uw arts of apotheker voordat u geneesmiddelen gebruikt.
Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
carlasha
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2015, 14:17

Re: cytomel (liothyroninenatrium ERC) van sanofi aventis

Bericht door carlasha »

Hallo Kiek,

Dank je voor je reactie.
Volgende week ga ik het gebruiken.

groetjes, Carla
Plaats reactie