Accuut stoppen!!

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Poekie1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2016, 17:26

Accuut stoppen!!

Bericht door Poekie1966 »

Lieve lotgenoten,

Na de overgang op Teva ben ik alleen maar beroerd met waardes TSH 0,22 en Ft4 14,7.
Enorm het gevoel of mijn schildklier op hol is geslagen daarbij duizelig.
Zit inmiddels ook volop in de overgang en mijn hormonen gaan van links naar rechts....zijn stuiterballen. Ook een hoge hartslag(105)
Afgelopen zaterdag was ik het allemaal zo zat dat ik gestopt ben met Teva.
Maandag afspraak gemaakt met de huisarts....advies kijk het t/m woensdag aan dan bel ik je terug.
Gisteren belde ze en heeft mijn dossier bekeken mede omdat mijn hartslag/ polsslag te hoog is mag ik 6 weken lang geen Teva slikken.
Over 6 weken bloedprikken en dan kijken hoe de zaken ervoor staan.
Zijn er dames die hier ervaring mee hebben??
Ik voel me inmiddels wel wat helderder in mijn hoofd...had voorheen altijd een wollig gevoel in mijn hoofd
annie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jul 2016, 06:46

Re: Accuut stoppen!!

Bericht door annie »

Ik heb nog geen ervaring met de overgang(ben 35) maar wel met teva, ik werd er namelijk
letterlijk ziek van,.
daarna overgestapt op euthyrox hoewel ik me nog niet 100 procent voel, voel ik me wel een stuk beter dan bij het medicijn van teva.
Mijn waardes lagen ook aardig bij jou waardes in de buurt en mijn hart ging ook flink tekeer met de extrasystolen erbij :(
ik moest minderen en voel me iets beter.
heel veel succes hoop dat je je gauw weer wat beter voelt!!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Accuut stoppen!!

Bericht door Teun »

Hallo Poeky, 6 weken helemaal stoppen terwijl jij normaal al jaren slikt 150 mcg? slikt begrijp ik uit je verhaal.
Mijn domme verstand zegt wat gebeurt hier? Lijkt me helemaal niet verstandig. Ik snap dat je vanuit wanhoop zelf gestopt bent, maar dat de huisarts je 6 weken laat stoppen begrijp ik niet. Er is ook nog een ruime marge om te minderen. Zou me niet verbazen als je in deze 6 weken naar hypowaardes gaat. Hou jezelf goed in de gaten en laat desnoods eerder bloed prikken als dit beleid echt doorgevoerd wordt.

Maar misschien kan iemand die meer ervaring heeft en zich er meer in heeft verdiept zijn of haar gedachten er over laten gaan.
granaat
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2017, 14:22

Re: Accuut stoppen!!

Bericht door granaat »

Hallo allemaal, ik heb precies hetzelfde, na thyrax kreeg ik ook teva,100 mcg erna 88 mcg.kreeg enorme hoofdpijn, duizelig, licht raar hoofd, misselijk, 8 weken elke dag, was vreselijk.
huisarts zei vandaag ook helemaal stoppen 4 seken dan bloed prikken na 6 weken nogmaals prikken.
dan kijkt hij verder.
ik ben ook bang, durf het niet wat gaag er dan gebeuren.
en dan weer misschien thyrax, weer wennen, ik kreeg van thyrax ook klachten maar moe heel moe en lusteloos.
wat een getob.
hoor ik iemand hierover? Bedankt
Plaats reactie