Titiatenhoor met vragen over subhypo

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Titiatenhoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2016, 19:04

Titiatenhoor met vragen over subhypo

Bericht door Titiatenhoor »

Ik heb vanaf mijn pubertijd klachten van vermoeidheid, kouwelijk, droge huis en haren en spierpijn.
Nu ben ik 3 jaar geleden geprikt op tsh waarde ivm met het aangeven van verschillende schildklier afwijkingen in mijn familie. De tsh was 4,6 ennik kreeg van mijn huisarts thyrax. In het begin had ik het gevoel dat ik me beter voelde maar het lijkt alsof ik me weer zo slecht voel als voor de thyrax. Nu ben ik bij een internist geweest die na een nieuwe bloedtest aangeeft dat ik subklinische hypotehyrioide heb (tsh was 2,1) en waarschijnlijk geen baat heb bij thyrax. Zijn voorstel is om 2 maanden te stoppen met thyrax slikken en dan opnieuw meten. Ik zie hier erg tegen aan omdat ik bang ben dat ik me die 2 maanden erg schlecht ga voelen. Ik denk er zelf aan om GTA of andere natuurlijke schildklierhormonen te gaan slikken. Wie heeft ook subklinische hypotehyrioide en hier ervaring mee?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Titiatenhoor met vragen over subhypo

Bericht door Teun »

Titianenhoor, weet je ook op welke ft4 waardes je huisarts is gestart met de Thyrax?
Op zich is het vreemd dat er direct met Thyrax gestart wordt met alleen een tsh waarde net boven de 4.
Is nu je ft4 normaal en je tsh zoals hij nu is denk ik dat je inderdaad je thyrax moet stoppen om te kijken wat je schildklier zelf doet over 2 maanden. Ga dan ook niet zitten rommelen met andere middelen, dan krijg je geen goed beeld. Denk toch dat het belangrijk is, mocht je schildklier in zijn uppie toch goed werkt, dan zouden je klachten mogelijk ergens anders vandaan komen en zal daar naar gekeken moeten worden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Titiatenhoor met vragen over subhypo

Bericht door laura »

hallo Titia,

Om in ieder geval tijdelijk te stoppen, geeft je de kans om te kijken of je schildklier werkt.
Een eigen schildklierwerking is prettiger dan schildklierpillen.

GTA is blijkbaar een heel duur spul met varkensschildklierconcentraat zonder thyroxine.
Lijkt me zonde van het geld. Daarnaast is controle van dergelijke middelen minimaal.
En dierlijk schildklierpoeder is ook geen wondermiddel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie