Hashimoto en spierpijn

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Saskia77
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jul 2016, 18:40

Hashimoto en spierpijn

Bericht door Saskia77 »

Hi allemaal, ik kreeg drie maanden geleden de diagnose Hashimoto en loop nog met veel vragen rond. Fijn dat ik ze hier kan stellen.

Ik heb veel last van spierpijn. Zo heb ik bijvoorbeeld dinsdag gesport (nu nog onder begeleiding van een fysiotherapeut) en ik heb al drie dagen extreme spierpijn. "Vroeger" had ik hier geen last van en zeker niet in deze maye. Ook wordt ik altijd heel stijf wakker. Gelukkig helpt het wel om spieroefeningen te doen. En ik heb al geruime tijd erg last van mijn bovenbeen (rondom de hamstring), fysiotherapie heeft tijdelijk een goed effect, maar daarna komt de pijn weer terug. Herkennen jullie deze klachten? En hebben jullie tips? Ik sport in het kader van reïntegratie onder begeleiding, doe veel rek- en strekoefeningen en neem magnesiumtabletten. Alvast bedankt!
Gast1

Re: Hashimoto en spierpijn

Bericht door Gast1 »

Spierpijn is helaas iets wat vaker voorkomt bij Hashimoto, zelfs bij goed-ingesteld zijn.

Ik heb het gelukkig maar een enkele keer, ben ook erg voorzichtig met het doen van allerlei (nieuwe) krachttraining en zorg dat ik zelden over m'n grenzen ga.

Magnesium klinkt ok, maar als het niet werkt zou ik er mee stoppen. Als je het al zou gebruiken, kijk dan eens naar magnesium-olie. Als het ook dan niet werkt, is het in ieder geval nog een goede massage-olie.
Verder vraag ik me af of je niet gewoon te veel rek- en strek-oefeningen doet. En of je ze misschien niet gewoon te veel of foutief doet. Dat zijn wel vragen die je bij de sportschool moet (kunnen) stellen.

Hopelijk gaat het trouwens al beter, want ik reageer wel wat laat...
Saskia77
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jul 2016, 18:40

Re: Hashimoto en spierpijn

Bericht door Saskia77 »

Hartelijk dank voor je reactie! Ik train bij een fysiotherapeut, maar ik heb inderdaad nog een keer aangegeven dat ik sneller dan normaal spierpijn krijg. En inderdaad alles wat meer met mate doen.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Hashimoto en spierpijn

Bericht door Guido01 »

FF een wat oudere toppic opkloppen..

Heb de laatste tijd ook erg veel last van spierpijn. Zelfs zo erg dat ik op dit moment niet fatsoenlijk "pijnloos" op mijn enkel kan lopen. Nu las ik dat Saskia 77 via een fysiotherapeut aan het sporten was/is. Hoe bevalt het? Ik ga ook "revalideren" via een fysiotherapeut om van die spierpijn af te komen en worden daar de klachten minder van ???
Gast1

Re: Hashimoto en spierpijn

Bericht door Gast1 »

Guido,

Het heeft er alle schijn van dat als je minder goed ingesteld staat, je waarden dus niet optimaal zijn, je sneller, vaker, meer spierpijn en gerelateerde problemen kunt krijgen. Daar kan die begeleiding door een fysio niks aan veranderen.

Waar de fysio wel bij helpt is voorkomen dat je te veel "no pain, no gain" toepast, doorgaat waar je misschien beter kunt stoppen en zorgen dat je alles goed uitvoert en er geen andere zichtbare redenen voor het ontstaan van pijn en belemmering is.
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Hashimoto en spierpijn

Bericht door Guido01 »

Ff een update heb hielsporen opgelopen .Hoe ik zal het niet weten.
Plaats reactie