Hartkloppingen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Bedankt kiek.

Nee ik heb verder geen klachen. Ik ben dood op moe maar ja ik slaap bijzonder slecht. Slaap niet in niet door en ben vroeg wakker. Soms niks soms 3 a 4 uur soms 5 a 6 uur. Dit terwijl ik perfect sliep. Heel plotseling.
S avonds lijk ik alert heel raar.
Ik heb dus die hartslagen dit zijn wel extrasystole. Zo n 10.000 per dag daar voel ik mij niet lekker bij. Verder ben ik onderzocht cardioloog kan niks vinden en in slaapkliniek ook niet.

Dus toen zei hij de onrust komt ergens vandaan. Hij benoemde de medicatie wisseling en de vele patiënten met kloppingen. Maar ik heb de klachten met de nieuwe thyrax gekregen en gebruik nu euthyrox maar ze zijn er nog.

Cardiolooh vertrouwt het blijkbaar niet echt. Is overtuigd dat prikkeling van buiten af moet komen.

Maar verder heb ik geen klachten. Sterker nog probeer af te vallen gaat zeer traag. Ben ook niet angstig of nerveus.
Maar voel dus ook plotseling ineens vele overslagen daar word je niet goed van. Dus eigenlijk hoop ik dat dat het is en dat je gelijkt hebt.

Maar ik twijfel ook door mijn 3 weken zelf test stop periode waarin ik niet beter ging slapen.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen

Bericht door Kiek »

Je situatie moet veranderen, Bary.
Ik denk dat je zelf een plan moet maken.
Volg dan strikt je eigen voorschrift.

Je weet dat je FT4 nu te hoog zit.
Hoe haal je die FT4 omlaag?
Door minder Euthyrox (=T4) te gebruiken.

Sterkte!
Kiek

PS:
Eet uitsluitend gezond, en mijdt alle suikers.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Dank je kiek.

Ik ga als test 25 naar beneden dit moet een verschil maken lijkt mij als de fT4 toch te hoog is. Huisarts gelooft er ook niet in maar wil hier aan mee werken. Meer eraf vind ze onverantwoord ze gaat overleggen met internist.

Dus ben erg benieuwd. Ik slik trouwens de euthyrox in de avonds sinds 3 jaar. Zou dit ook mee kunnen spelen? Heb de vraag ook bij internist neergelegd.
Huisarts geloofde van niet aangezien ik dit al een tijd doe.
Maar ze zei ook ik slik langer thyrax dus waarom nu die klachten........tja
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Hai kiek


Ik heb de euthyrox 7 a 9 dagen volledig laten staan. Ik slik nu 50 euthyrox.

Maar ik slaap nog steeds bijna niet. Merk niet echt wat qua kloppingen.

Ik heb het idee dat het dan ook niet de euthyrox kan zijn qua slapen. Het hormoon zou nou toch vrij verlaagd moeten zijn.

Of zou de het nog kunnen gebeuren? Als het de euthyrox zou zijn zou ik nu toch wat moeten merken.
Ik weet na het beetje bij beetje mijn bloed verlaagd. Maar ik merk nu niks. Redeneer ik verkeerd en kan het nog komen of ligt het toch niet hieraan?

Hoop dat je iets weet ben redelijk in de wanhoop beland.
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Kiek mijn setpoint is berkend met de referentie waarde ft4 11 -25

Ik kom er nu achter dat de referentie anders zijn ineens ft4 12-22

Dat betekend dat ik dus een hogere ft4 heb. Wat is nu mijn setpoint of kan je dat nu niet meer weten.

Het is dus veranderd ineens!
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen

Bericht door Kiek »

Hallo Bary,

Je hebt dus de Euthyrox ruim een week niet geslikt.
Een pittig experiment!
Wel duidelijk.
De helft van je Euthyrox was op het eind van die week uit je lijf.

Of je nu 's ochtends of 's avonds je Euthyrox slikt, maakt voor het set point niet uit.
Je zult met meer Euthyrox lager op de jou bekende curve zitten, en met méér Euthyrox hoger op de curve.

Het set point kan wijzigen als je naar een ander lab gaat.
Of als het lab andere meetapparatuur heeft aangeschaft.
Mar ga ervan uit dat je set point FT4 rondom de 16.50-17 pmol/l zit.

Heeft die Euthyrox-onthouding van een week je geholpen?
Of slaap je nog steeds zo beroerd?
Lijkt me ellendig.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Hoi

Ik slaap nu 2 dagen beter. Niet zo onrustig.
Ik heb geen idee wat bij het Lab is gebeurd. Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoeld met meer euthyrox en de curve lijn.
De referentie waardes van toen je mijn sepoint berekende weet ik nu dus niet meer.

Maar goed ja een heftig experiment maar ik moet wat.
Ik heb nog steeds geen idee of euthyrox zelf of de waardes dit nou veroorzaken.

Ik moet zeggen dat ik in februari zelfs 3 weken gestopt ben en toen geen verschil merkte in slaapklachten.
Dus ging ik verder met slikken. Ik gebruikt toen nog de thyrax en had toen een tsh van 1 en ft4 van 20.
Omdat ik niks merkte ben ik dus op zelfde dosis gebleven en toen kwamen kort daarna de hart klachten.

Had ik toch langer moeten wachten? Ik ben erg benieuwd wat nou de oorzaak is. Weet jij hoe lang je lijf de tijd nodig heeft van Hyperen. Kan mij voorstellen dat het met slaap toch langer duurt en oo hartklachten?

Ik doelde meer op slaapproblemen en in de avond slikken of dat een oorzaak kan zijn.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen

Bericht door Kiek »

http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... =10&t=1546
Daar is je curve te vinden, Bary.

Kijk eens naar dat oranje sterretje.
Dat is het set point met de opgegeven waarden.

Als je iets zakt op die curvelijn dan kom je bij een groen vierkantje.
Dat punt staat voor je TSH van 1.56 met je FT4 van 17 pmol/l.
Dat lijkt een prima plek.
Een FT4 van 19 pmol/l lijkt te hoog.
Een FT4 van 17 à 18 pmol/l lijkt beter.

En nu snel een bijpassende dosis levothyroxine zien te vinden...

PS: Als je geen producerende schildklier meer hebt, dan is na één week de helft van je FT4 uit je lijf.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Hartkloppingen

Bericht door pga »

Zie dat Bary ook van experimenteren houdt :D
Ben deze zomer ook enige keren dagenlang gestopt met euthyrox dat mij na een half jaar opeens vele klachten gaf.
Gek genoeg was het effect op onrustig slapen(vaak wakker) en extrasystolen vaak 1 dag later al merkbaar.
Ben stapsgewijs terug gegaan van 137 naar een schamele 75 mcg,zelfs dat gaf al klachten .Toen naar 50 mcg en gek genoeg voelde ik me daar heel goed bij heel vreemd eigenlijk daar het minder dan de helft is die ik nodig heb(alleen wat opgeblazen) .
Toch naar de ha en om tyrosint gevraagd ,want 50 mcg is leuk maar zo goed als zeker dubbelcijferige TSH's .
Ha wilde voorzichtig beginnen met tyrosint,dus ook 50.
En zie opgeblazenheid verdween direct ,dacht eerst dat het door het vele paprika's eten kwam :lol:
Nu de temperaturen beginnen te kelderen ,merk ik wel dat ik weer richting hypo verschuif.
Ongetwijfeld een verschrikkelijk TSH nu ,maar toch gek dat ik met dat mooie weer zo lang op 50 mcg me zo prima heb gevoeld(maand).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Hai


Hoe gaat het nu op de tirosint?
Plaats reactie