Hartkloppingen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Hartkloppingen

Bericht door pga »

Bary12 schreef:Hai


Hoe gaat het nu op de tirosint?
Heb op de 50 mcg Euthyrox het dus een aardig tijdje uitgehouden.
Je schijnt zomer's 12,5 tot 25 mcg lager te kunnen gaan zitten dan s'winters,zal de verklaring wel zijn
Wilde de door velen gemelde sterkere werking van Tirosint ook zelf proefondervindelijk nagaan.
Wachten was op kou.

Gebruikte de Euthyrox 50 mcg door totdat(idd na inklappen zomertemperatuur) ik hypo-klachten kreeg(ik gebruikte hem na mijn middernachtelijke avondboterham n.b. ,dus het verwonderde me dat het zolang goed ging,want dan is de resorptie nog eens 10-15 % lager).
Ben toen overgestapt op de Tirosint,op dezelfde manier ingenomen .Daar knapte ik dan weer wat dagen van op.Dus sterker.
Toen werd het nog kouder ,weer hypoklachten die toenamen .Toen heb ik de Tirosint verhuisd naar een half uur voor mijn nachtmaaltijd ,en ook nu weer enige dagen verbetering.
Was natuurlijk niet vol te houden ,daar ik voorheen 125 Euthyrox gebruikte .Dus zal uiteindelijk wel richting verdubbeling dosis gaan.
Donderdag bloed geprikt ,nog geen uitslag binnen.Maar zo te voelen mag er wel flink wat bij.
Vraag is nu of zo'n verhoging richting mijn normale mcg's dezelfde klachten gaan geven als bij de Euthyrox
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hartkloppingen

Bericht door MarionJE »

Het klopt dat je zomers iets minder kunt gebruiken dan s'winters.
Heeft een internist mij eens verteld, had dit uitgezocht, heeft mij hier speciaal nog over terug gebeld.
Ik ga in april meestal iets minderen en in september weer iets omhoog.
Maar dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, elk lichaam is anders.
Ik was ook van 112,5 thyrax naar 50 levothyroxine gegaan en nu langzaam weer aan het ophogen.
Succes!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hartkloppingen

Bericht door laura »

Dat heb ik nog nooit gedaan: 's winters meer en 's zomers minder hormoon.
Draag je juist met dat veranderen niet bij aan schommelen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Hartkloppingen

Bericht door pga »

laura schreef:Dat heb ik nog nooit gedaan: 's winters meer en 's zomers minder hormoon.
Draag je juist met dat veranderen niet bij aan schommelen?
Denk dat je s'zomers met een normaal werkende schildklier ook minder productie hebt omdat je domweg minder hoeft te verbranden om je lichaam op temperatuur te houden ,dus je volgt mi juist het natuurlijk verloop door te fluctueren met de medicatie.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Hartkloppingen

Bericht door MarionJE »

Als je nergens last van hebt Laura, hoef je dat ook niet te doen.
Maar bij mij zie je het echt aan de waarden en ik voel het ook.
Zo min mogelijk rommelen is het beste.
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Hallo

Ik heb nu mij nieuwe bloeduitslagen en en slik nu dus nog maar 37.5 euthyrox.

Tsh 2.7
Ft4 16
Ft3 4

Ik heb volgens mij nog de hartkloppingen.....Misschien wel minder. Helaas slaap ik nog erg slecht wel iets beter.

Ik wil zelf niet meer minderen want dan kan ik net zo goed stoppen. En dan zit straks weer met een subklinische hypo en klachten. Volgens mijn nieuwe huisarts kan ik stoppen. Maar mij ervaring is dat uiteindelijk mijn tsh stijgt en ft4 daalt . Ik heb eigenlijj te weinig gemerkt van de halvering van mij dosis. Zou ik moeten minderen? Of gewoon zo laten? Wie heeft advies?

De hartkloppingen en slecht slapen is iets verbeterd maar of het ook aan de medicatie dus ligt betwijfel ik?
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: Hartkloppingen

Bericht door sbpy »

Voor mijzelf had ik mijn eigen wenswaardes TSH en fT4 al bepaald.En was niet bekend met de setpoint methode. Ik heb het setpoint bepaald.
Blijkt het exact te kloppen. Het komt overeen de vooraf bepaalde wenswaardes en setpoint bepaling. Voor mij is de setpoint bepaling oké.

Let op dat je ook enkele of genoeg meetpunten relatief hoog in FT4 hebt.
Die zijn er bij jou nog niet zoveel Bary, je hebt 1 of 2 meetpunten meer hoog in FT4 daarvoor nodig denk ik.
Overweeg eens om 1x of 2x een FT4 te pakken tussen de 20 en 23. Streef dan eerder naar 20.5 of 21 daar ergens.
Wat moet je daarvoor doen?

De klachten die je omschrijft kunnen waarschijnlijk komen van een niet goed instelpunt. De problemen worden soms aan hyper gekoppeld.
Terwijl dat niet terecht is en het misschien wel andersom is namelijk door hypo heb je dezelfde klachten.
Daarnaast kan het zijn dat de klachten nooit overgaan.

Gr, P

de meetpunten met FT4 tussen 17.5 en 22 hebben een vrij hoge TSH en veroorzaken veel spreiding ten opzichte van de fitted curve
Bijlagen
Setpoint Bary mei 2016
Setpoint Bary mei 2016
Bary12mei2016.jpg (45.11 KiB) 1007 keer bekeken
Laatst gewijzigd door sbpy op 07 nov 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen

Bericht door Kiek »

Hallo P,

Heb je ook last van hartkloppingen?
Dat is lastig genoeg.

Ik zie dat je een plaatje hebt gekopieerd van elders op het forum.
Het is de bedoeling dat je ook doorgeeft waar je het vandaan hebt gehaald.

De originele plaats is: http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... =10&t=1546

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
sbpy
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2016, 18:12

Re: Hartkloppingen

Bericht door sbpy »

Nee geen hartlkoppingen onder meer t slapen herkende ik dan weer wel.
Zag dat plaatje, op de pc gezet, en heb het plaatje direkt terug geplaatst geen andere naam.
Ik ben nieuw hier net mezelf voorgesteld. En wil kwijt dat ik de setpoint bepaling zoals hij is goed vind.

Met vriendelijke groet, P
Laatst gewijzigd door sbpy op 07 nov 2016, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Hartkloppingen

Bericht door Bary12 »

Ik snap het niet meer. Dus iemand zegt ik moet weer hoger in de fT4 terwijl ik net enorm geminderd ben? En iets over een onjuist plaatsje?

Kiek bedoel je at als reaktie op mij.

Ja ik heb nog steeds hartkloppingen wel minder en ik slaap maar iets beter. Ik voel mij dus niet de oude. Kan dit nog wel met de euthyrox dosis te maken hebben? Of is het compleet wat anders.

Mij tsh is 2.7 Ft4 16

Ik vind mijn tsh aan de hoge kant. Ik slik nog maar 37.5 mcg
Plaats reactie