Graag jullie ervaring en of mening

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
wan
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2015, 07:04

Graag jullie ervaring en of mening

Bericht door wan »

Goedendag allemaal,

Ik voel me al een tijd weer niet goed. Ben na de thyrax over gestapt naar levothyroxine, daar voelde ik me ook niet goed bij. Ben nu overgegaan op tirosint van 137.5 thyrax naar 112 tirosint. Laatste uitslag was tsh 2.4 en ft4 16 nuchter in de ochtend geprikt.
Ik blijf vooral in de middag na 15.00 dezelfde klachten houden....pijnen in spieren en dan vooral links. Ook word ik dan ineens rillerig en kortademig. Ik heb toen gevraagd om een verhoging omdat ik het vooral in de avond erg koud kreeg. Maar ik werd alleen maar naarder vooral kortademig waardoor ik ook in paniek raak. :(
Nou het zal wel toeval zijn. Ik ben ze natuurlijk weer gewoon gaan slikken en voel me weer belabberd.

Graag jullie mening of misschien ook ervaring hierin.

Groetjes Wanda
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Graag jullie ervaring en of mening

Bericht door ineke »

Hoi Wanda,
wan schreef:Ben nu overgegaan op tirosint van 137.5 thyrax naar 112 tirosint.

Graag jullie mening of misschien ook ervaring hierin.
Onder deze topics staan de ervaringen
http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... f=7&t=1330
en
http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... f=7&t=1794


.
wan
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2015, 07:04

Re: Graag jullie ervaring en of mening

Bericht door wan »

Dank je wel Ineke,

Ik had er idd al een paar van gelezen. Waar ik nog even een vraagje over heb is het volgende. Ik ben ziek geweest en toen vergeten mijn tirosint te slikken. Die dag heb ik nergens last van gehad geen gespannenheid, geen spierkramp en nachts prima geslapen. Twijfel nu om nog eens een dosis over te slaan om te kijken of het toeval is, maar ik wil ook geen grote terug val hebben in moe en neerslachtig ;-)

Gr. Wanda
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Graag jullie ervaring en of mening

Bericht door Teun »

Zo werkt het helaas niet Wanda, het is hoogstwaarschijnlijk toeval geweest dat je je toen zo voelde, er zit immers een hele hoeveelheid t4 in je lichaam met een lange halfwaarde tijd, het effect zou je dus ook pas merken op langer termijn.
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Graag jullie ervaring en of mening

Bericht door Jeannette »

Ik merk bij mezelf dat mijn waardes behoorlijk achter de feiten aanlopen. Zo had ik 31 oktober een TSH van 4,6 en een FT4 van 19,3 en voelde me helemaal niet goed, erg slecht zelfs. Samen met de internist besloten de Tirosint op te hogen van 125 naar 138 mcg. Werd helaas alleen maar beroerder... Op 14 november extra bloed laten prikken en toen bleek mijn TSH 0,9 en mijn FT4 28! Hyperde dus de pan uit. Achteraf gezien denk ik dat ik al sinds begin september hyperklachten had, maar dat niet terug te zien was in mijn bloed.

Geef het nog even een paar weken de tijd en laat dan opnieuw je waardes bepalen, misschien wordt er dan meer duidelijk.

Ik reageer heel snel en soms ook erg heftig op een verandering en kennelijk heeft mijn lichaam langer dan 6 weken nodig om dat ook in mijn bloed te laten zien.

Sterkte!
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Plaats reactie