Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Bericht door Teun »

Hallo Ria.
Bij deze waardes tsh>50 en een ft 4 van 8 hoort toch echt een behandeling met Levothyroxide, je kunt ook al zou je willen echt niet zonder.

Je kunt voorheen natuurlijk teveel hebben gehad en je daar niet fit door hebben gevoeld, natuurlijk ga je dan door te stoppen je beter voelen. Maar daar zou als je was blijven stoppen ook verandering in komen.
Helaas is dit beter voelen dus niet voor altijd en slaan je waardes nu weer de andere kant op. Misschien wel slim van de arts om door langzaam op te bouwen te kijken bij welke dosering jij je goed blijft voelen en ook de waardes goed zijn. Hier valt echt nog heel veel aan te verbeteren.
Ria48
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2016, 15:45
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Bericht door Ria48 »

Teun schreef: 28 feb 2017, 12:17 Hallo Ria.
Bij deze waardes tsh>50 en een ft 4 van 8 hoort toch echt een behandeling met Levothyroxide, je kunt ook al zou je willen echt niet zonder.

Je kunt voorheen natuurlijk teveel hebben gehad en je daar niet fit door hebben gevoeld, natuurlijk ga je dan door te stoppen je beter voelen.
Tja, waardes tsh.
Zelf heb ik het idee dat een lichaam niet altijd volgens het boekje reageert.
(niet fit voelen?) Waar ik enorm last van had was een pijnlijk en stijf lichaam.
Elke beweging koste enorme moeite en was pijnlijk.

Zelf heb ik de levothyroxine met kleine doseringen verhoogd over een periode van februari 2017 tot nu 28 maart 2017.Vanaf januari 25 mcg naar nu 100 mcg. Waarvan ik vanaf 8 maart naar 100 mcg ben gegaan. (de internist weet hiervan)

Week 17 ga ik weer te bloedprikken en wordt de waarde opnieuw bekeken.
Mijn lichaam voelt (nog) niet stijf en pijnlijk, pff, gelukkig. Ik hoop dat het zo mag blijven.

Eind april weer naar de internist en afwachten hoe nu verder.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Bericht door Francis »

Hallo Ria,

Als 100mcg voor jou de goede dosering is dan kan je met 150mcg inderdaad behoorlijke klachten hebben gehad.

Spierklachten kunnen ook voorkomen bij teveel schildklierhormoon.

Fijn dat de klachten tot nu toe niet terugkomen.
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Bericht door Pip »

Hallo Ria,

Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat? Ik ben op zoek naar herkenning op dit forum met mijn eigen ervaringen. Ik lees dat er meerdere forumleden zich herkennen in jouw ervaringen en ik ben er daar dus ook 1 van. Ook ik zal mijn ervaringen aanvullen in de hoop dat we elkaar zo stapjes verder kunnen helpen. groeten Pip
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Verbazende constatering na 25 jaar thyrax

Bericht door Linty »

Ik herken de spierklachten en pijnlijke gewrichten als toen ik nog geen medicatie slikte en mijn schildklier al vertraagd was.
Mijn huisarts zei dat ze nog nooit gehoord had dat mensen spierklachten konden krijgen van een vertraagde schildklier.
Ben blij dat ik verder ben gaan zoeken.
Ik heb wel gelezen dat als je al lange tijd medicatie gebruikt voor een vertraagde schildklier je vaak naarmate je ouder wordt minder medicatie nodig hebt. Waarschijnlijk, omdat je stofwisseling dan automatisch al wat langzamer gaat.
Plaats reactie