Verminderde weerstand door Hashimoto?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Floortje »

Ik ben altijd goed gezond geweest. Dit jaar ben ik echter nog nooit zóveel ziek geweest: het begon in februari met een flinke griep, vervolgens diverse verkoudheden resulterend in bijholteontstekingen, in mei en in juli 2x een longontsteking (bij notabene bloedheet weer). Zou er een verband zijn met een verminderde afweer cq. verhoogde vatbaarheid voor infecties door Hashimoto (die bij mij in mei gesteld werd)? Ik lees er nergens iets over of dit bekend is.
Ben benieuwd of anderen dit herkennen.

Groet,
Floortje
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Kiek »

Lastig, Floortje, om zo vaak kwakkelig te zijn.

'k Ben heus ook wel eens kwakkelig, maar binnen het gemiddelde (denk ik).
'k Heb nog niets gelezen over een mogelijke oorzaak van meer grieperige dingen bij een Hashimoto.
In de serieuze berichtgeving dus.
Bij Hashimoto wordt geschreven over een overactief immuunsysteem.
Zou zoiets helpen om juist minder ziek te zijn?
Dat zou wel handig zijn.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Guido01 »

Heb gelukkig ook dat gevoel niet en ben nog steeds niet ziek geweest.(gelukkig)
Scorpio74
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2017, 14:56
Locatie: Almere

Re: Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Scorpio74 »

Hoi Floortje,

Ik heb wel altijd last van een verminderde weerstand gehad als ik niet stabiel was. Ook ik kreeg een longontsteking met warm weer, bronchitis, ontstoken holtes. Ik kan ook merken aan mijn spieren en gewrichten als mijn schildklier even niet doet wat het moet doen en mijn weerstand verlaagd. Veel spierpijnen gegarandeerd en langer herstel. Ik zeg genoeg rust, gezond eten, weinig toegevoegde suikers, zo min mogelijk gluten in mijn geval en dan bleef ik redelijk stabiel en dus zo min mogelijk ziek. Helaas door het overstappen naar andere meds mag ik opnieuw beginnen.

Ik wens je beterschap!
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Floortje »

Scorpio74 schreef: 17 jan 2017, 17:01 Hoi Floortje,

Ik heb wel altijd last van een verminderde weerstand gehad als ik niet stabiel was. Ook ik kreeg een longontsteking met warm weer, bronchitis, ontstoken holtes. Ik kan ook merken aan mijn spieren en gewrichten als mijn schildklier even niet doet wat het moet doen en mijn weerstand verlaagd. Veel spierpijnen gegarandeerd en langer herstel. Ik zeg genoeg rust, gezond eten, weinig toegevoegde suikers, zo min mogelijk gluten in mijn geval en dan bleef ik redelijk stabiel en dus zo min mogelijk ziek. Helaas door het overstappen naar andere meds mag ik opnieuw beginnen.

Ik wens je beterschap!
Bedankt Scorpio! Her en der lees ik van meer mensen die in de instelperiode vaak ziek waren. Ik vind het zelf ook wel een logische gedachte dat de weerstand verminderd zou kunnen zijn ten tijde van hypo-zijn. Ik raak inmiddels beter ingesteld en het lijkt erop dat mijn weerstand nu beter is geworden (even afkloppen...)
Sterkte en succes met de overstap!
Groet,
Floortje
Marjet
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2017, 17:02

Re: Verminderde weerstand door Hashimoto?

Bericht door Marjet »

Hi Floortje,

Is er naar je b12 gekeken? Bij Hashimoto komt ook pernicieuze anemie tegelijk voor in een behoorlijk aantal gevallen.
Dat is ook een auto-immuunziekte.
Sinds ik b12 injecties krijg ben ik beduidend minder ziek. Daarvoor was ik ziek, herstellende of onderweg opnieuw ziek te worden. Vooral veel bijholte-ontstekingen en griep, ook blaasontsteking of overactieve blaas is een teken van b12 tekort.
Kijk eens op het web of je klachten daarbij passen.
Beterschap!
onder behandeling voor pernicieuze anemie
onbehandelde Hashimoto?
Plaats reactie