Afbouwen schildkliermedicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Kiek »

Als je TSH meetbaar is, dus niet met een kleiner dan teken (<), dan is ie niet onderdrukt, maar gewoon lager dan de referentiewaarden (normaalwaarden).
Je waarden met een TSH van 0.01 mU/l en een FT4 van 16 pmol/l betekenen dan misschien dat je nog steeds te hoog zit in de FT4.

Als ik jouw waarden zou hebben, dan zou ik zonder levothyroxine over een week weer prikken (nuchter).
Ik ben benieuwd welke keuze jij maakt.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Ik weet eigenlijk niet of de waarde <0,01. of gelijk aan. Op dit moment ben ik al drie dagen gestopt met de medicatie, over een week weer prikken dus ik ben zo benieuwd wat er gebeurt!

Ik moet zeggen dat ik me de laatste dagen weer wat beter voel dan de week ervoor, hopelijk zet dit zo door.

Een hele fijne avond!

Hartelijke groeten,
Suzanne
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Hallo Kiek,

Inmiddels ben ik sinds vorige week gestopt met Euthyrox en heb ik vanmorgem weer mijn waarden laten bepalen. Met een beetje geluk weet ik morgen meer. Ik moet zeggen dat menafgelopen week aardig goed heb gevoeld. Wel gisteren een halve dag piet gespeeld om de school van mijn dochter en nu vreselijke pijn in mn heupen van het springen en dansen en enorm moe. Die heupen had ik vroeger voordat ik geod was ingesteld ook veel last van, hoop niet dat dit de ereste symptomen zijn van een hypo. Verder merk ik dus niks bijzonders maar wel dat ik me weer meer mezelf voel. Denk je dat als mijn schildklier het niet meer zou doen ik dit nu al gemerkt moet hebben?

Fijne avond!

Hartelijke groet,
Suzanne
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Suus,

Als je schildklier niets meer zou doen, dan zou je het moeten merken.
Je FT4 zou dan op ca. 8 pmol/l staan.

Je spierpijn kan natuurlijk een resultaat zijn van het stoere Pietentoneel.
Herinner je je niet de spierpijn de dag na gym op school?

Maar als mijn hormoonniveaus nogal wisselen, zoals met de switch van Thyrax naar Euthyrox, dan heb ik ook last van m'n spieren.
Ik denk dat dat komt door de toen te snelle doorschieters naar hyperwaarden.

In ieder geval is het een belangrijk experiment voor je.
Benieuwd naar je waarden. En hoe je TSH zich nu gedraagt!

Prettige avond!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Hallo Kiek,

Ja, dat zal het inderdaad zijn. Vandaag sprak ik een van de andere pieten, een jonge meid, en het eerste wat zij zei is dat ze zo'n spierpijn had.

Vandaag gebeld met het ziekenhuis maar alleen de arts mag de bloeduitslagen aan mij doorgeven dus zij belt mij vrijdag. Ik moet dus nog even geduld hebben.

Fijne avond!

Groeten,
Suzanne
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Hallo Kiek,

Nou, ik heb net de arts gesproken en het is een beetje een apart beeld. Mijn TSh was nog steeds 0,01 en mijn T4 is inderdaad tot de helft afgenomen nl. 8,4. Hoe zou je dit kunnen verklaren? Zou het nog te maken kunnen hebben met het thyreoidum gebruik? Of anders iets met de hypofyse? Maar in dat geval zou je toch verwachten dat andere assen ook niet goed worden aangestuurd door de hypofyse.

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!

Groeten,
Suzanne
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Suus,

Als je thyreoïdum gebruikt naast de Euthyrox, dan kan de TSH onderdrukt blijven, omdat je ruim voldoende binnenkrijgt.
Hoeveel thyreoïdum gebruik je?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Ik ben twee weken geleden met alles gestopt dus ik gebruik nu niks meer. Kan dat nog steeds invloed hebben?

Groeten, Suzanne
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door laura »

hallo Suus,

Hoeveel thyreoïdum gebruikte je?
Ben gewoon benieuwd omdat je dat eerder niet aankaartte.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Suus71
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:39

Re: Afbouwen schildkliermedicatie

Bericht door Suus71 »

Hallo Laura,

Oeps, dan ben ik dat zeker vergeten te vermelden. Ik slikte 60 mg p/dag in een gift.

Hartelijke groet,
Suzanne
Plaats reactie