Drukkend gevoel

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Drukkend gevoel

Bericht door Leah0710 »

Sinds vorige week ben ik verhoogd in de levothyroxine. Van 0,25mg naar 0,50mg.
Nu heb ik de laatste paar dagen erg last van een soort kramp/steken ter hoogte van mn linkerborst. Het is dan niet langer als 5/10 seconde. Maar het voelt erg onprettig.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? :( :?:
Kan het door de ophoging vd dosering komen?
Ik hoor het graag van jullie:)
Gr,
Leah
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Drukkend gevoel

Bericht door Eizzil29 »

ik had ook precies hetzelfde gevoel. ik had nooit z'n gevoel gehaad. het begon toen de thyrax duotab niet meer verkrijkbaar was. huisarts heeft mijn medicijnen verandert naar levothyraxine. blijkt dat de orzaak een te hoog dosiering was. daarna hij heeft de dosering verlaagd. hoera, had ik geen drukkend gevoel meer. hoewel bij de laatste bloed onderzoek waren mijn TSH te hoog. hij heeft de levothyraxine verhoogd van 125mcg naar 137mcg een ik heb alweer dat drukkend, pijnlijk gevoel. ik heb net de huisarts gebeld en weer geklagd. deze keer heb ik gevraagd om een opinie van een endocrinoloog. uiteindelijk gaat hij een brief sturen om een afspraak te maken. ik stel voor dat je met je huisarts overleg dat gevoel. misschien is de dosiering idd te hoog. ik heb andere hart problemen en ik wil zeker geen drukkend gevoel meer hebben.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Drukkend gevoel

Bericht door laura »

Eizzil29 schreef:hij heeft de levothyraxine verhoogd van 125mcg naar 137mcg een ik heb alweer dat drukkend, pijnlijk gevoel.
Misschien is een dosis in het midden - 131 mcg - prettiger.
Je zou dat kunnen overleggen met je huisarts.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Drukkend gevoel

Bericht door Eizzil29 »

laura schreef:
Eizzil29 schreef:hij heeft de levothyraxine verhoogd van 125mcg naar 137mcg een ik heb alweer dat drukkend, pijnlijk gevoel.
Misschien is een dosis in het midden - 131 mcg - prettiger.
Je zou dat kunnen overleggen met je huisarts.
dat denk ik ook Laura. ik ben amerikaanse. maar ik woon al jaren in nederland. toen ik in de v.s. woonde, was ik met 125mcg synthroid met extra tablet op zondag. maar de huisarts zegt dat dosiering mag niet in nederland. de hoogere dosiering van levothyraxine is alleen verkrijkbaar in tabletjes van 125mcg, 137mcg, 150mcg, 175mcg enzo. ik voel me het best op de 125mcg. gewoon jammer tsh te hoog werdt. sinds ik ben met de levothyraxine heb ik ook opgemerkt een verbetering in mijn haar, houd en nagels dat ik al lang klagde naar de huisarts over.
Plaats reactie