Diagnose oude ontsteking

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Diagnose oude ontsteking

Bericht door Bloem17 »

goede middag,

Is er misschien iemand die weet hoe en of je kan zien dat je eerder een schildklierontsteking hebt gehad?

Ik loop al jaren met onbegrepen klachten die heel erg lijken op de klachten die ik nu heb.
Deze klachten zijn toen ook begonnen met maanden lang hoofdpijn en kaaklachten. Daarbij had ik zelfs aangezichtspijnen.
Er is in die periode wel op schildklier geprikt maar die wwas toen goed. Weet ook dat ik daarna nog een keer een te snelle had maar die herstelde zich weer.

Daarna is er nooit meer op schildklier geprikt.....en ik bleef vage klachten houden.

Ik vraag me nu dus af of ik toen niet al een schildklierontsteking had met restschade.

Er is in sept een echo gemaakt van mijn schildklier, daar waren wel een aantal nodussen op te zien.
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Diagnose oude ontsteking

Bericht door warrenscl »

Hoi Bloem,

Een ontsteking is volgens mij wel te zien op een scan, maar of dat ook in het verleden kan weet ik niet.
Ik heb zelf waarschijnlijk ook een ontsteking gehad na mijn 1e zwangerschap. Toen ook ma een periode geen klachten meer. Nu na 2e zwangerschap weer klachten. Ik hoopte dat het nu ook weer over zou gaan, maar helaas... op een scan zeggen ze nu ook multinodulair.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Diagnose oude ontsteking

Bericht door Bloem17 »

Het is zeker dat ik in sept een onsteking heb gehad.

Ik ga steeds meer vergelijking in aanloop en kachten zien dan dat ik toen had.

Afgelopen jaren erg wisselende klachten gehad, gewicht ging heel erg heen en weer. in het begin alleen maar diarree, zo goed als niet slapen, misselijk en veel spanning in het lijf. ( en nog veel meer klachten )
Er is toen nooit een oorzaak gevonden ( wel wat kleine dingen maar geen oorzaak).

Ik vind het zo frappant dat de klachten die ik nu heb zo herken van die periode. Het maakt ws niet uit voor hoe nu verder maar het zou voor mij een hoop duidelijke maken.
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Diagnose oude ontsteking

Bericht door warrenscl »

Maar een ontsteking zou toch kort moeten duren? Als je al lang klachten hebt is het misschien toch meer in de schildklier? Is dat al onderzocht?
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Diagnose oude ontsteking

Bericht door warrenscl »

Ik zie in andere berichten dat je al bij endocrinoloog bent. Op echo zijn nodigden gezien. Zijn de klachten niet daarvan?
Ik hoop dat je snel resultaat ziet en volg het even bij jouw berichten!
Plaats reactie