Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
denisenoordermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2017, 12:58

Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door denisenoordermeer »

In een eerder onderwerp heb ik al aangegeven flink te hyperen (TSH 0,01, FT4, 25).
Dosis LEVOTHYROXINENATRIUM is naar beneden bij gesteld naar 212,5 microgram (nieuwe prikafspraak over 3 weken).
Ik kan me deels wel vinden dat mijn klachten door het hyperen komen maar deels ook niet.
Voordat mijn hypothereodie ontdekt werd kwam ik qua waardes van heel ver (TSH tegen de 300) maar mijn klachten waren bij lange na niet zoals nu. Ik ging naar de huisarts destijds door een bult in mijn nek (wat bleek een multinodulair struma te zijn). Na een lange instelperiode uiteindelijk goed ingesteld op Thyrax 250 microgram.
Een jaar geleden deels overgestapt op Tirosant omdat de Thyrax 25 destijds niet meer leverbaar was, vanaf dat moment ben ik me slechter gaan voelen en nadat de Thyrax 100 er ook niet meer was aan het proberen met verschillende merken. Ben allergiegevoelig dus best lastig.
De klachten lijken op hypo en op hyper (watten in mijn hoofd, vergeetachtig, emotioneel, snel op de kast, gejaagd, slecht slapen) en ben echt niet de gezelligste thuis. Ik hou ook ontzettend veel vocht vast en ben behoorlijk opgeblazen. Ik eet supergezond, sport veel, wandel veel en ben toch 10 kg aangekomen in het laatste jaar word er zo ongelukkig van.
Vanmorgen was ik het zo zat en heb een afspraak gemaakt bij de huisarts waar ik morgen terecht kan.
Iemand nog tips waar ik naar kan vragen, zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Ook lees ik op dit forum over Cytomel, zou ik daar misschien bij gebaat kunnen zijn?
Hartelijke groeten,
Denise
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door Kiek »

Hallo Denise,

Hyperen is niet goed.
Dat geeft gejaagdheid en ook moeheidsklachten.
Wanneer zijn je TSH/FT4 voor het laatst gecheckt?

Bedoel je met Tirosant misschien Tirosint?
Gebruik je nu een combinatie van twee levothyroxine-middelen?
Zoek eerst de juiste instelling met één soort levothyroxine.

Voor afvallen en aankomen is in eerste instantie de voeding die je inneemt verantwoordelijk.
En zeker níet je levothyroxine op dit niveau.
Hoe oud ben je?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
denisenoordermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2017, 12:58

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door denisenoordermeer »

Hallo Kiek,
Bedankt voor je reactie!
Mijn waardes zijn 3 weken geleden gecheckt toen was die uitslag (tsh 0,01, ft4 25)
Ik bedoel inderdaad Tirosint. De huisarts vond inderdaad de 2 merken niet zo,n goed idee daarom overgestapt op Euthyrox maar daar bleek ik behoorlijk allergisch voor te zijn (jeuk, galbulten).
Daarom nu LEVOTHYROXINENATRIUM omdat Tirosint niet in de juiste hoeveelheid voor mij verkrijgbaar is en de huisart het breken van de tabletten niet vertrouwd.
Mijn voeding is heel goed, eet heel veel groeten, salades, vis weinig pasta of koolhydraten daarom denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt. Ik sport 3 x in de week en wandel minstens 5 km per dag met mijn hond daarom heb ik gevoel dat er iets niet klopt maar weet ook niet wat.
Ik ben 41 jaar.
Hartelijke groet,
Denise
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door Kiek »

Je hypert.
En dat is niet goed.

Voel je je al beter dan 3 weken terug?
Heb je een dag of twee je dosis levothyroxine laten staan om wat sneller je FT4 te verlagen?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
denisenoordermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2017, 12:58

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door denisenoordermeer »

Ja dat heb ik wel gedaan, lag 2 dagen in bed (toevallig of niet) met hoofdpijn dus heb ik laten staan.
Heeft het zin om morgen om Cytomel te vragen denk je?
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door Kiek »

Nee, nog niet aan Cytomel beginnen.
Je hypert nog!
Eerst goed instellen op levothyroxine.
Dan heb je een zeker uitgangspunt voor een eventueel experiment met Cytomel.

Wat verwacht je van Cytomel?
Je kent de richtlijn?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
denisenoordermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2017, 12:58

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door denisenoordermeer »

Nee de richtlijn ken ik niet echt eerlijk gezegd.
Mijn verwachting of hoop is, om van de restklachten af te komen.
Spierpijn en de problemen met gewichtschommelingen omdat ik hierover gelezen heb.
Met de Thyrax had ik gewoon het minste problemen en voelde ik me bijna 100% ok.
Groetjes,
Denise
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door Kiek »

Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
denisenoordermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2017, 12:58

Re: Morgen naar de huisarts ben het zo zat, iemand een tip?

Bericht door denisenoordermeer »

Bedankt ik ga het lezen!
En misschien is het wel de overgang of zo :(
Plaats reactie