FT4 hoog en TSH ook hoog

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: FT4 hoog en TSH ook hoog

Bericht door Anna2 »

Hallo Kiek,
Tot 14 november 2016 slikte ik Thyrax 1,0125.Daarna ben ik ongeveer 4 maanden 100 Tirosint gaan slikken.Vorige week bij de internist geweest i.v.m mijn klachten en erg hoog TSH nl.8.5.Op zijn advies slik ik nu sinds een week iets meer Tirosint nl 113.Het lijkt wel of ik mij al iets beter ga voelen en dus maar hopen dat het helpt.
Hartelijke groeten,
Anna
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: FT4 hoog en TSH ook hoog

Bericht door Anna2 »

Dag Knoffie,
Heb je altijd deze hoge waarden gehad tijdens de jaren,dat je medicatie kreeg?Behalve je TSH is je Ft4 ook hoog.Is het niet zo dat je Ft4 niet hoger mag zijn dan 22.Maar misschien heeft jou laboratorium een andere schaal?
Heb je met deze uitslagen klachten of voel jij je hier goed bij?
Nee,mijn internist laat T3 nooit prikken.
De volgende keer ga ik het hem wel vragen.
Hartelijke groeten,
Anna
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: FT4 hoog en TSH ook hoog

Bericht door Knoffie »

Hoi Anna,

10jr zonder problemen Thyrax geslikt. Daarna 2 1/2 jaar aan de Euthyrox met wisselende waardes. Soms ging het goed maar na een paar maanden gingen zowel de TSH als de FT 4 weer omhoog, te hoog. In die 2 1/2 jaar ben ik zoekende naar de juiste dosering en voel ik mij allesbehalve lekker. De FT 4 mag niet hoger zijn dan 23 althans volgens het lab. Als d FT4 bij mij hoger is dan 24 a 25 dan begin ik weer last te krijgen van hartritmestoornissen en erge duizeligheid, soms alsof je je bewustzijn gaat verliezen. Mijn internist gaf eerder aan dat de receptoren van de hypofyse niet goed reageren, een verklaring kan hij niet geven. Ik ben nu sinds 10 dagen overgestapt op Tirosint in de hoop dat dat het probleem is. Het instellen op andere medicatie is een langdurig proces en je moet hier heel veel geduld mee hebben tenzij je mazzel hebt. Je zit nu pas 4 maanden aan de Tirosint misschien heeft het allemaal wat meer tijd nodig.

Mijn Internist adviseerde mij, als de Tirosint ook niks is, cytomel erbij te gebruiken. Ik heb begrepen dat je dan minder Tirosint hoeft te slikken, de FT4 gaat dan naar beneden en de T3 omhoog. Maar daar weet Kiek ongetwijfeld veel meer van.
Ik hoop voor je dat de verhoging afdoende is en je je beter blijft voelen. Ben benieuwd naar jouw ontwikkelingen omdat ze zo op die van mij lijken.

Gr. Knoffie
Bart1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2017, 11:29

Re: FT4 hoog en TSH ook hoog

Bericht door Bart1969 »

Dit is dus precies waar ik ook tegenaan loop ! Sinds 2007 aan de Thyrax gezeten 175mg na schildklierkanker. Dus géén schildklier meer. Sinds de doordrukstrips van de Thyrax begonnen de problemen.....maar de echte problemen kwamen pas nadat ik gedwongen moest overstappen op Euthyrox vanwege het Thyraxtekort.

Nu....na één heel jaar proberen goed ingesteld te raken op de Euthyrox met verschillende hoeveelheden. 150, 137, 125 en zelfs om en om 125/137 zit ik nu één jaar later klem. Ik gebruik nu dagelijks 125mg Euthyrox en mijn T4 is 23 en mijn TSH 4.4. Dit terwijl ik één jaar geleden met dezelfde hoeveelheid Euthyrox een T4 van 22 had, en een TSH van 1,0. Maar...ook als ik meer ga slikken gaat mijn TSH niet meer naar beneden, maar mijn T4 wel omhoog !!

Als ik meer ga slikken ga ik aan de hyper, met angstaanvallen, hartkloppingen etc. En als ik minder ga slikken....dat is géén eens een optie, want dan voel ik mij nog slechter. Ik heb met deze hoge TSH voor mijn doen echt het gevoel dat ik niet vooruit te branden ben, en ik heb een flinke druk op mijn hoofd. Het voelt alsof er steeds iemand mijn hoofd vastpakt en er stevig in knijpt.

Ik wil eigenlijk wel van die Euthyrox af, maar weer een nieuw medicijn met alle ellende van dien is niet waar ik nu op zit te wachten.

Heeft iemand nog een tip of een ervaring waar ik wat mee kan ? Ik hou nu met hangen en wurgen mijn fulltime baan vol, maar alles daarnaast is mij vaak al teveel. Ik wil weer sporten en weer kunnen genieten zonder al die lichamelijke ellende !

Dank alvast voor jullie reacties.

Groet van Bart
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: FT4 hoog en TSH ook hoog

Bericht door Knoffie »

Hoi Bart1969,

Een tip heb ik niet wánt dan had ik hem zelf wel opgevolgd. Maar wie weet komen er nog andere reacties. Ik zag het in 1e instantie ook niet zo zitten om weer over te stappen op andere medicatie maar verder gaan met Euthyrox was voor mij geen optie meer. Ik heb wel eens aangegeven dat als mijn verdere leven er zo uit moet zien dan hoeft het voor mij niet meer. Mijn geduld raakt inmiddels na
2 1/2 jaar op en ik wil mijn leven weer terug. Al is het maar voor een beetje....dan ben ik al tevreden.
Ik zit nu 2 1/2 week aan de Tirosint nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Ik begin nu net weer uit een diep dal te krabbelen maar ben voorzichtig optimistisch.

De internist wilde dat ik al na 4 wk zou prikken om te kijken hoe de vlag ervoor staat. Dat wordt eind volgende week en die maandag krijg ik dan de uitslag. Ik ben heel benieuwd en natuurlijk ook hoe het zich verder ontwikkelt. Ik zal het hier wel melden.
Wat zegt jou internist hierover?

Gr. Knoffie
Plaats reactie