waardes zonder medicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
mariel
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 11:22

waardes zonder medicatie

Bericht door mariel »

Zonder medicijnen de eerste keer TSH 10 en F4 13. Na een kleine 2 maanden TSH 6,8 en F4 13. (geen medicatie!!)Heb nog veel klachten en voel me niet goed in mijn vel. Huisarts zei al als de TSH 10 blijft doen we niets. Gelukkig is deze gezakt maar vlgs mij nog te hoog en klachten zijn er. Wat vinden jullie?
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: waardes zonder medicatie

Bericht door Kiek »

Je FT4 van 13 pmol/l is dus (waarschijnlijk min of meer) hetzelfde gebleven.
Je TSH wat gezakt.
Je FT4 van 13 blijft te laag voor jouw lijf.
Anders protesteert je verhoogde TSH niet op deze wijze.

Misschien heb jij een gezonde waarde FT4 van 18 pmol/l.
Je kunt je voorstellen dat je dan met een FT4 van 13 tekort komt.
Dat pikken je cellen niet.
Dat geeft geheid klachten. Ook van je hersencellen.

Als je klachten hebt van obstipatie (je gaat toch naar een mdl-arts?), of andere typisch hypoklachten zoals een drogere huid en dufheid, vraag dan over 6 weken een anti-TPO, naast je TSH en FT4.
Je huisarts hoopt dat het een tijdelijke instorting van je schildklier is.
Maar als jij de typische hypoklachten hebt, ook nog mét belaste familieleden, dan kán je huisarts je toch niet suffig rond laten lopen, zonder een proef met levothyroxine?

Als hij daarmee akkoord gaat, en je hebt geen hartziekten, zorg dan dat je minstens met 100 µg levothyroxine/Euthyrox begint. En niet met een suffige 25 µg. Mits je verder gezond bent, en geen hartziekten hebt.
Heb je je de laatste keer 's ochtends vroeg om 08.00 uur laten prikken? (= hoogste TSH en laagste FT4)

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mariel
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 11:22

Re: waardes zonder medicatie

Bericht door mariel »

Bedankt voor je reactie. Ik heb idd op jouw aanraden s morgens nuchter geprikt. Ik snap je verhaal heel goed. Maar mn TSH is toch flink gezakt dus lijkt me de goede kant op te gaan. Klachten zijn er nog wel dus over 6 weken maar weer prikken. Ik twijfel om nu een proefbehandeling te vragen omdat ik ook verhalen hoor dat de schildklier hier helemaal een dreun mee zou krijgen. En stel dat de TSH nog verder zakt en de klachten verminderen?? Ik vind het heel moeilijk in ieder geval termeer omdat mijn huisarts er heel nuchter over doet en met een TSH van 10 al niets wilde doen. Consulten bij mdl arts staan op laag pitje .
mariel
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017, 11:22

Re: waardes zonder medicatie

Bericht door mariel »

ik ga overigens wel jou verhaal voorleggen aan de huisarts!!

mvgr Mariel
Plaats reactie