Bloedonderzoek

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Marjet
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2017, 17:02

Re: Bloedonderzoek

Bericht door Marjet »

Natuurlijk weet ik dat wel, ik begin niet zomaar met iets te slikken. Ik lees me in, en in het geval van Adrenal complex heb ik lang geaarzeld. Maar de klachten waren zo extreem dat ik het na lang overwegen, een aantal jaar, heb uitgeprobeerd. En het hielp enorm. Daarna ben ik er weer mee gestopt, zoals ik met alles altijd doe. Zien wat er gebeurt als ik er weer mee stop, zodat ik het klachtenpatroon ervan kan herkennen aan mijn lichaam.
Ik bleek er mijn bijnier flink mee geholpen te hebben, en het in mindere mate af en toe nog wel te kunnen gebruiken. Je krijgt er echter wel flink honger van. Maar dat is eigenlijk het enige wat je een probleem zou kunnen noemen.
Ik had behoorlijk veel last van een tekort schietende bijnierfunctie, precies door het middel wat jij noemt, Kiek, corticosteroïden. Ik was jarenlang genoodzaakt astmamedicatie te gebruiken. Daardoor lag mijn eigen bijnierproductie stil.
Inhalatiecorticosteroïden, die volgens artsen onschuldig zijn daaraan, die hebben me veel problemen gegeven.
Omdat de longklachten door mijn vorige woning waren ontstaan en ik inmiddels naar een gezondere woning zonder schimmels, stof en koolmonoxyde ben verhuisd en ik daarnaast met B12 injecties ben begonnen zijn mijn longen opgeknapt.
Alleen de klachten van lage bijnierfunctie bleven.

Gelukkig is er enorm veel informatie te vinden, ook over het gebruik van dergelijke middelen.
Niets moet zonder informatie worden gebruikt, en vertrouwen op de artsen heeft me tot nu toe weinig goeds gebracht.
Een keer heb ik een goede arts ontmoet, helaas maar een keer, want hij werd snel vervangen. Hij was al met pensioen en verving een zieke collega. Hij onderzocht me zeer uitgebreid. En hij wees me op de matig functionerende bijnieren. Dat is door een andere internist onderzocht met een test. Die wees dat uit, maar reguliere behandeling is pas mogelijk als ze compleet stil liggen. Daarop gebeurde er lange tijd niets, tot ik uiteindelijk de moed opbracht om het met Adrenal te proberen. Dat heeft me enorm geholpen. Samen met B5 en andere supplementen is mijn bijnierfunctie langzaam wat beter geworden. De ochtendcortisol is weer wat hoger en de klachten op dat vlak zijn afwezig als ik een klein beetje Adrenal gebruik.

Tot zover. Ik doe niets zomaar, en dat mag je van de meeste mensen verwachten die zich met alternatieve middelen inlaten. Je moet vaak wel je eigen arts zijn.
Ik merk dat al die supplementen juist die zijn die de schildklierfunctie ondersteunen. Zonder dat precies te weten heb ik juist dat gedaan dat me nog enigszins op de been hield. Zoals de laatste internist die ik sprak zei: je moet wel heel veel supplementen slikken dat je het nog zo volhoud.
En daarin kon ze wel eens heel erg gelijk hebben. Gezien de enorm hoge anti-tpo en de matige cortisol, ja, dat ik het nog volhoud komt door wat ik elke dag slik. Maar het is wel een enorme puzzelarij, uitzoekerij, en kostbaar bovendien.

Dat anderen daar bij wegblijven, dat begrijp ik ook. Maar zolang geen arts me kan helpen met mijn klachten verkies ik deze oplossing. Ik heb mezelf te hard nodig. Ik wil niet compleet arbeidsongeschikt worden.
onder behandeling voor pernicieuze anemie
onbehandelde Hashimoto?
Marjet
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2017, 17:02

Re: Bloedonderzoek

Bericht door Marjet »

Anti TPO is ook bekend, 448. Het lab hanteert een bovenwaarde van 34, wat vrij laag is. Ze noemen het schildklier antistoffen cytoplasma.
Ik neem aan dat dat hetzelfde is.

Met een niet zo hoog TSH, 3,5 en een matig laat Ft4 van 14,3 iets om in de gaten te houden.
De huisarts adviseerde de internist te raadplegen, zelf ziet zij geen reden om de schildklier de schuld te geven.
onder behandeling voor pernicieuze anemie
onbehandelde Hashimoto?
Plaats reactie