vraagje over stoppen ....

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Astrid Eikenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017, 14:20

Even voorstellen.....

Bericht door Astrid Eikenaar »

Hallo, even mezelf voorstellen: Ik ben Astrid Eikenaar, 53 jaar.

Al jaren sinds de overgang een traag werkende schildklier. Begonnen met 1 blauwtje thyrax, dit in de loop van de tijd is dit 1 witte geworden (100 mcg). Eigenlijk nooit hele erge problemen gehad. Wel altijd gauw nerveus en hartkloppingen.

Nu per december overgegaan op Euthyrox 100 mcg. En eigenlijk is toen de ellende begonnen: hyper, hartkloppingen, huilbuien, trillen, duizelig, slecht zicht, slapeloosheid en allerergste paniekaanvallen met daarbij ehbo-bezoek. Tuurlijk heb ik momenteel wel wat stress maar om alles daarop te gooien ....

Op advies van huisarts toch hart laten onderzoeken (ECG, Echo, bloedonderzoek, fietstest) maar hier kwam niets uit. Nu sinds 2 weken overgegaan op 88 mcg. Maar voel me nog steeds ellendig ! Mijn man kent mij niet meer terug !

Mijn waardes waren bij 100 mcg Euthyrox in januari:
TSH 1,82 en T4 15,7

Waardes van tijd daarvoor toen ik Thyrax 100 mcg slikte:
TSH 3,56 en T4 15,3

Van Vit D en B12 heeft de huisarts mij nog nooit op de hoogte gebracht. Wel heb ik dit nu vanmorgen laten prikken.

Zit nu te denken of Tirosint beter voor mij is.
En ik begreep dat ik dat ik hier kan vragen of mijn persoonlijke setpoint uitgerekend kan worden (vragen aan Kiek) ? Wie kan mij op weg helpen ?

Want ben ten einde raad !
groetjes Astrid
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Even voorstellen.....

Bericht door Patricia31 »

Dag Astrid welkom hier.
Ik geloof gerust dat je jezelf heel ellendig voelt en dat je man je niet meer terug kent.
Probeer bij de huisarts nog wat meer waardes te krijgen zodat Kiek kan kijken of ze met de waardes een setpoint kan berekenen voor jou. Dat is die combinatie van TSH en FT4 die voor jou het meest optimaal is.
De meeste patienten komen met de dosering Euthyrox beduidend lager uit dan bij de Thyrax Duo Tab.
Heel veel succes!
Astrid Eikenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017, 14:20

Re: Even voorstellen.....

Bericht door Astrid Eikenaar »

Dank je wel !! Heb tot nu toe alleen deze waardes, zal proberen bij huisarts te achterhalen.
Nu zit ik op 88 mcg maar misschien is zelfs 75 mcg beter voor mij aangezien ik in het verleden met een TSH van 3,56 mij beter voelde.
De huisarts zou mij nog terugbellen, wacht nog af .....
gr Astrid
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Even voorstellen.....

Bericht door Patricia31 »

Dat zou heel goed kunnen maar daarom is het zo belangrijk om wat meer waardes te krijgen.
Belangrijk is wel dat deze bij hetzelfde laboratorium zijn bepaald en rond dezelfde tijd geprikt.
Dan pas zijn ze eigenlijk vergelijkbaar als ik het goed heb begrepen.

Wat wij allemaal als advies meekrijgen is om de waarde te laten prikken 's ochtends vroeg zonder dat je je medicatie op hebt. Die neem je dan daarna gelijk in.
Na iedere dosisverandering moet je echt zes weken wachten alvorens weer te laten prikken.
Astrid Eikenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017, 14:20

Re: Even voorstellen.....

Bericht door Astrid Eikenaar »

goedenmorgen, gisteren mij voorgesteld en kort hele verhaal weergegeven!
mijn man had gisterochtend de huisarts gebeld dat het echt zo niet langer kan, lag weer de hele nacht wakker en hartkloppingen. Die morgen geen euthyrox genomen. De huisarts heeft mij gisteravond nog op mijn mans verzoek teruggebeld. Na een goed en duidelijk gesprek advies gekregen te stoppen met de medicatie en te kijken dan hoe ik me ga voelen, uiteraard daarna bloedprikken. Indien dan nodig over op ander medicijn dan de euthyrox. Maar dan met een soort schone lei.
Nu ben ik blij dat ik goed gehoord ben, maar gebeurt dat wel meer dat je zo mag stoppen ?
groet Astrid
Astrid Eikenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2017, 14:20

vraagje over stoppen ....

Bericht door Astrid Eikenaar »

goedenmorgen, gisteren mij voorgesteld en kort hele verhaal weergegeven!
mijn man had gisterochtend de huisarts gebeld dat het echt zo niet langer kan, lag weer de hele nacht wakker en hartkloppingen. Die morgen geen euthyrox genomen. De huisarts heeft mij gisteravond nog op mijn mans verzoek teruggebeld. Na een goed en duidelijk gesprek advies gekregen te stoppen met de medicatie en te kijken dan hoe ik me ga voelen, uiteraard daarna bloedprikken. Indien dan nodig over op ander medicijn dan de euthyrox. Maar dan met een soort schone lei.
Nu ben ik blij dat ik goed gehoord ben, maar gebeurt dat wel meer dat je zo mag stoppen ?
groet Astrid
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: vraagje over stoppen ....

Bericht door laura »

Astrid Eikenaar schreef: 18 mar 2017, 09:16 goedenmorgen, gisteren mij voorgesteld en kort hele verhaal weergegeven!
hallo Astrid,

Voor de duidelijkheid heb ik je beide onderwerpen samengevoegd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: vraagje over stoppen ....

Bericht door Patricia31 »

Daar kan ik je geen antwoord op geven maar misschien de anderen wel.
Je lijkt hyperklachten te hebben en dan voel je jezelf inderdaad vreselijk.
Wat hier wel eens wordt voorgesteld, indien de waarden hyperklachten bevestigen, om dan 1 of 2 dagen niets te nemen en daarna te verlagen maar jullie hebben samen dit besloten en het is goed dat je gehoord bent.
Hoop dat je jezelf snel wat beter voelt!
Plaats reactie